Snöätande hund - vad kan jag göra?

T

titi

Min vovve äter så mycket snö att hennes mage blir stor som en ballong och hon fryser. Hon är helt galen i snö!!

Men det kan ju inte vara särskillt hälsosamt att äta så mycket snö :confused:, och jag har hört att om dom har så mycket vätska i magen och springer så kan tarmar och magsäck "slå runt" Är det verkligen så? Någon som vet?
 
det finnes munnkorgar av tyg att köpa
som du kan ha på hunden ute isåfall.
ser rätt grymt ut,och är det om man inte köper rätt storlek.
då kan den bara slicka och inte äta.
vet inte vad annat råd man kan ge.
hoppas du får mera tips av folket här.
 
när hon går i koppel går det väl att kontrollera henne. Det är värre när hon är lös, och jag vill gärna låta henne springa fritt minst 1 gång om dagen. Det känns lite taskigt att behöva ha koppel på hela vintern.
 
ha henne kopplad då och lär henne att det är aj aj att äta snö. då borde hon fatta det när hon är lös också.
 
jag ska göra ett försök med det. och som du säger så borde hon fatta när hon är lös sen.
 
ja är hon lydig och så så borde det inte vara några problem. min hund får inte äta sopor som ligger på marken och det gör han oftast inte heller, trots att han inte är särskilt lydig. det borde inte vara svårare med snö.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 181
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: geting
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
572
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 437
Senast: solrose00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp