Snörning på ridstövlarna

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emelie_r
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 441
E

emelie_r

Tycker ni att ridstövlar med snörning funkar till både hoppning och dressyr?

Sv: Snörning på ridstövlarna

Det beror på vilka klasser (tävling)..
Funkar gör det ju alltid, men jag tycker att det inte är så snyggt i dressyr som det är i hoppning.
I dressyr ska man ha enkla o stiliga, i hoppning kan man gärna ha lite "krimskrams (förstå mej rätt).
Men visst, det finns dressyrstövlar med snörning.

Jo, så har jag också alltid tyckt, men nu har jag hittat ett par jättenygga stövlar med snörning, men jag ska ha dem i både hoppning o dressyr! Svårt val! :crazy:

Jag har med snörning, har en skada i ankeln så är mer bekvämt med snörning.
Det är ju inget som syns spec mkt när man rider ändå. Kanske om man ska tävla GP men hur många gör det.. :p

jag personligen tycker att man ska ha snörning till hoppningen och mer stilrena till dressyren, men det är juh onte offta eller många som har flera par stövlar, men jag har snörning till hopningen medans jag har mer stilrena till dresstren, jag själv tycker det e stor skillnad på dom, både utseendes mässigt och funktion . :D

men visst går det :)

Jag skulle ha köpt dom, tycker överhuvetaget att snörning är snyggare.

Det blev ju inte direkt lättare när alla svarar olika! :p Fast jag har hittat ett par snygga allround-stövlar utan snörning, som jag tror jag ska satsa på! :bump:

Bara om man rider fälttävlan. I dressyr vill man ha mer stöd än vad ett par stövlar med snörning ger, dessa snörstövlar är utvecklade inom hoppsporten.

Tycker det är lika snyggt till båda.

Gillar du dem så köp dem, absolut.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: NilHe
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Zpunk
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka