Snösula????

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare boran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 395
B

boran

Hej!

Vet inte vad jag skulle lägga denna tråd men hoppas detta är rätt ställe :smirk:

Jo det är så att jag undrar om det är bra att ha "snösulor" på hästen :confused:
Tror att jag ska testa det detta år (med brodar självklart) men undarar om det är bra att ha det eller onödigt att slösa pengar på det :confused:
Och hur sätter man på en snösula? Ger man dom till hovslagaren och så sätter han på dom eller:confused:

Tacksam för svar :D

Sv: Snösula????

Det är asbra, hovslagaren sätter på dem när han skor.

Skulle inte vilja påstå att du slösar bort pengar på att sätta på snösulor. Dom e kanon!!!

Instämmer att det är bra för att undvika snöklampar..... för de kom fram på marknaden brukade jag att smörja hovar och skor med matolja eller stearin (vilket var lättare att ha med sig i sadelväskan)....Men se upp bara för mögel under...det ser hovslagaren säkert vid omskoning....

Jag kan rekomendera snösulor! Bätttre än utan iaf! Ja du kan köpa sånna och ge till hovis, eller om han har. Han sätter de mellan hoven och skon. Snösulan ser ut som en hästsko i gummi ungefär fast den är bredare..

Hoppas att det är okej att jag hoppar in här med en liten "följdfråga" ?

Vad kostar snösulor ?

/daffne

Vi har snösulor och jag tycker det är jätte bra så att dom inte får så mkt snöstyltor! Jag har sån modell som domino har och det tycker jag är bra. Hovslagaren sätter fast dom mellan hoven och skon.

Senast ändrad av en moderator:

Tack för alla svar. har nu bestämt mig att sätta på snösulor när snön kommer! Thank you :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 636
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 338
Senast: Edla
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 621
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur