Snösulor ^^

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare minnie_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 872
M

minnie_

HEJ,
i tider som dessa så är det ju viktigt med snösulor så hästarna slipper styltor. Hovslagarn kommer på måndag och jag har inte bestämt mig om jag ska ha heltäckande eller de vanliga snösulorna.
Ni kan väl tipsa mig om vad ni tycker är bäst.
Jag bor för övrigt på västkusten men just nu är det ovanligt mycket snö ;)

Snabba svar är extra välkomna !:bump:

Sv: Snösulor ^^

Jag har vanliga, alltid funkat bra. Vet inte om det är så, men det känns bättre att inte stänga in hoven i onödan.

förra året hade jag heltäckande och nu iår vanliga.
tycker båda funkar lika bra, snön hålls ju borta så :D
och om du sen bor där ni inte överfalls av abnorma mängder så räcker det säkert med vanliga

Jag kör med "riktiga" snösulor med en sådan luftkanal. Jag betalar hellre lite extra och slipper styltorna. :)

jag har alltid haft vanliga och det har funkat i alla sorters snö..:)

minnie_ skrev:
HEJ,
i tider som dessa så är det ju viktigt med snösulor så hästarna slipper styltor. Hovslagarn kommer på måndag och jag har inte bestämt mig om jag ska ha heltäckande eller de vanliga snösulorna.
Ni kan väl tipsa mig om vad ni tycker är bäst.
Jag bor för övrigt på västkusten men just nu är det ovanligt mycket snö ;)

Snabba svar är extra välkomna !:bump:

Med hela sulor stänger man ju in en massa smuts och elände i hoven, där frodas gärna bakterier och det blir inte så bra miljö för strålen mm...

Jag Har Provat Olika Modeller Och Typer Av Sulor Under Mina År Men Finner PÅ Min HÄst Vanliga Fram Och Hela Bak DÅ Hon Trampar Mer PÅ Bakbenen AlltsÅ Har Mer Kraft FÖr Att FÅ Bort Ev Mockor Av SnÖ Under Dem

Liknande trådar

Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag... 2
Svar
21
· Visningar
1 399
Senast: Fazeem
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 440
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 093
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner

Hästrelaterat

Tillbaka