Snuvad på ST:s Guldtäcke!

Sv: Snuvad på ST:s Guldtäcke!

Kan de ändra sig för sent en gång så kan de göra det igen. Om de skulle vilja alltså, vilket de såklart inte vill. Jag kan bara inte fatta att de gör såhär! Hur kan de, de som ska värna om rasen, om att få in nytt folk till travet, fler uppfödare, hästägare, och sen visar de så tydligt att det bara är de stora som räknas - vill de så kan de med en fingerknäppning köra över oss vanliga precis hur som helst. Fy f******n för detta maktmygel och klubb inbördes beundran.
 
Sv: Snuvad på ST:s Guldtäcke!

Detta är inget annat än en STOR SKANDAL!!
Blir så ledsen och illa berörd av sådana här tilltag. :cry::devil:
 
Sv: Snuvad på ST:s Guldtäcke!

Herregud!! Wetterholm borde få avgå....... det här är mer än tjänstefel:devil:
Jag hoppas verkligen att Ivarsqvick får upprättelse...... frågan är bara om det inte är försent pga programtryckning, spel osv.

Men det skulle ju bli mer rättvist då om ingen häst representerar Bollnäs, och Ivarsqvick istället fick en tröstplacering...... även om det är en klen tröst!
 
Sv: Snuvad på ST:s Guldtäcke!

Det normala, om man nu kan säga så, i detta fall bör vara att Flex stryks från startlistan och ägaren till Ivarsqvick får kompensation i form av ett fjärdepris.
Klen tröst förvisso när man kämpat ett helt år och sedan inte får vara med i finalen.

Wetterholm bör omgående ställa sin plats till föfogande (tillsammans med den andra klavertramparen överveterinär Peter Forssberg)

Jag är så arg så jag kokar!!!!! :devil::devil::devil:
 
Sv: Snuvad på ST:s Guldtäcke!

Och här kommer uppföljningen!
http://op.se/sport/kronikor/1.4683998-sa-har-kan-en-travpamp-kora-over-en-liten-amator

Jag citerar
"För tränaren Magnus Träff vill inte Wetterholm berätta vem som ställt frågan om regeländringen. Till mig berättar Wetterholm att det är Danneros sportchef B-O Månsson som ställt frågan för några veckor sedan om verkligen montéstarter ska räknas."

För några veckor sen?!! Och ändå ändrar de reglerna efter att tiden gått ut!! Nu är det såklart "för sent" att göra något år saken, men å andra sidan var det ju faktiskt för sent för de ändringar de trots allt gjorde också...
 
Senast ändrad:
Sv: Snuvad på ST:s Guldtäcke!

*kl*

Sprider sig just nu på Facebook också. Bra att även folk utanför travkretsarna för reda på detta!
 
Sv: Snuvad på ST:s Guldtäcke!

kl

Fruktansvärt. :mad:

Och vi bör alla hjälpa till att sprida vidare hur illa denna sak har skötts. Alla travmedier/Aftonbladet och Expressen

AM
 
Sv: Snuvad på ST:s Guldtäcke!

Vi har skapat en grupp på facebook "stoppa STs mygel med guldtäcket", gå gärna med och bjud in alla era hästvänner!

Det känns som att det enda som kan göra att vi får någon form av gehör från högre ort är att "folkmassan" protesterar!
Lite olägligt är det också just nu eftersom det är så mkt på g inom travet, tre v75:or denna vecka + elitloppshysteri, så guldtäcket riskerar att försvinna i media... Men vi kommer fortsätta kampen för någon form av kompensation och ursäkt från ST! Hittills har Wetterholm bara gett kalla handen och stått fast benhårt vid sitt beslut..:devil:
 
Sv: Snuvad på ST:s Guldtäcke!

Lider med dig!
Tror det var uträknat att vänta med uteslutningen till sista minuten.
Tyvärr var artikeln i ronden rätt mesig med tanke på vem som äger hästen som tog Ivarquicks plats, men de vågar väl inte antyda sådant.

I sådana här fall ska man givetvis hellre fria än fälla, låta Ivarsqvick starta i loppet och i så fall ändra reglerna till nästa år.
Tycker YW1966 kom med ett bra förslag, fortsätt kämpa!
 
Sv: Snuvad på ST:s Guldtäcke!

Jag det är tråkigt att det inte går att ändra, läser man Ronden så säger han där att de inte skulle kompenseras........ och ändrar sig nu... någon har fått rejält med skäll :angel:

Men sociala mediers slagkraft ska man inte undervärdera ... ett fjärde pris räckte den till iallafall för bägge även om en klen tröst!
 
Sv: Snuvad på ST:s Guldtäcke!

kl
...och sen undrar de varför fler och fler amatörer väljer att lägga av med trav... Säga vad man vill om ljushuvudena på ST men de har ju inte fått sina jobb på grund av hög intelligenskvot i alla fall:angel:
 
Sv: Snuvad på ST:s Guldtäcke!

Inte alls. Ni har fått nöjet att ge gubbmaffian en offenlig pungspark. Det är ett ganska obetalbart nöje det.
 
Sv: Snuvad på ST:s Guldtäcke!

Jaha... och så vinner Flex då, som egentligen inte var kvalificierad....
:mad:

Svårt att glädjas faktiskt, även om det så klart är en fin häst.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp