Snyft tråd

lillamy73

Trådstartare
Ramlade av hästen för tre veckor sedan.
Skadade knä smalbenet.
Fick ridförbud fram till jag varit hos ortoped.
Har inte ont i benet men det typ drar i det från knät och ner mot vadbenet.
Gjorde magnet röntgen i måndags och fick tid till ortoped i slutet på maj.

Jag tror jag dör snart av ridabstinens.
Är och pysslar med hästarna (är medryttare) känner mig kass och oduglig..

Vet inte vad jag vill med denna tråd kanske gnälla lite och få sympatier.
 
Det är skit att skada sej, men det är heller inte värt att det blir värre för att men har för bråttom upp på hästryggen igen.
Kan du träna hästen från marken en tid istället?


Jag bröt axeln och var borta från hästryggen i fyra och en halv månad. Skitjobbigt, även psykiskt!
med då fyra hästar i eget stall kände man sej både liten och hopplös 🙄
men axeln vill jag väldigt gärna kunna använda hyfsat normalt i en herrans massa år till :angel: så jag fick stå ut med att vara på backen.
Det är väl först nu 1,5 år senare jag känner att jag tror jag fixar att trilla av på den igen och det nog kan gå bra. Trilla på den innan har varit en skräck, för den har inte varit tillräckligt bra för det..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
27 821
Senast: GotAsecret
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 676
Senast: Magica
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 015
Senast: Disen
·
C
Hästvård Det här blir långt... Jag och min häst gick omkull i padocken i slutet av maj -08, han fick då små sår på båda framknäna och lite...
Svar
5
· Visningar
6 477
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp