Snygg meny?

Bra att det fungerade!

Jo, att menyn blir ihoptryckt beror på att du du har för många (eller snarare breda) bilder. Det enda sättet att komma runt det tror jag är att minska antalet bilder per rad om du förstår hur jag menar. Om du istället för att ha tre bilder per rad har ex.vis två skulle menyn förmodligen bli lagom stor.

Kanske skulle man kunna låsa tabellens bredd på något sätt, men då får man ju scrolla i sidled för att se allt och det är inte så kul tycker jag. :crazy:

Tjusiga pållar för den delen! :)
 
Visst är min älsking fin. :angel:

Jag tar nog och gör bilderna lite mindre breda. Har funkat på de andra sidorna tror jag.
 
Ursäkta om jag är seg, men var det inte meningen att det skule bli en "hand"visare när man pekade på länkarna nu? Det blev det inte för mig i alla fall.

Ett till tips: För att göra det ännu tydligare att det är länkar så kan du göra någon mousover-effekt. Tex att texten blir fet, ändrar färg eller något.
 
Håller på att fixa så att det blir en hand när man flyttar muspekaren över. Det ska funka på index sidan nu i alla fall. Har inte hunnit med de andra sidorna än.

Hur gör man det på ett enkelt sätt (ändrar färg)?
 
Ändra färg kan du göra genom att lägga till lite saker i "<style type="text/css">..."-kodsnutten.

#a:link {cursor: färg}
#a:visited {cursor: färg}
#a:active {cursor: färg}
#a:hover {cursor: färg}

ändrar färgerna. (link = länk, visited = besökt länk, active = aktiv länk, hover = färg när du håller pekaren över länk)
 
Nu blir jag lite konfunderad. Jag la in koden:

<style type="text/css">
#a:link {cursor: black}
#a:visited {cursor: silver}
#a:hover {cursor: white}
</style>

Under head och tog också bort link och vlink som jag hade i body tidigare, men då blir länkarna visserligen svarta, men de man besökt blir lila och den man håller muspekaren över händer det inget alls med.

Jag testade även att lägga den under body, men det hände samma sak.

Vad är det som blir fel.

Du kan titta på denna länken:

http://medlem.spray.se/hoppaner/mig.htm
 
Du måste skriva såhär:

A:link{ color:FFFFFF; text-decoration:none; font-weight:none; cursor:hand}
A:visited{ color:FFFFFF; text-decoration:none; font-weight:none}
A:active{ color:FFFFFF; text-decoration:none; font-weight:none}
A:hover{ color:FFFFFF; text-decoration:underline; cursor:hand}

tex..
 
Oj, pinsamt. :o

Jag klippte och klistrade lite för mycket. Byt ut cursor mot color så ska det funka, precis som VildochVacker skrev.
 
Ibland blir det så. :D

Tack VildochVacker. :bow:

Några frågor:
Vad står font weight för?

Och också, det blev så här:
http://medlem.spray.se/hoppaner/aminette.htm

Man ser att på de "riktiga" länkarna så blir det vit när man drar över dem, men inte på t.ex. hästarna. Går det att fixa eller kan man inte det? :confused:
 
font-weight:bold innebär att det blir fet stil, så jag skulle tro att det har att göra med "tjockleken" på teckensnittet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 005
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 715
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp