Snygg refill till Filofax

Septicemia

Trådstartare
Jag har en Filofax A5, alltså en stor variant, som behöver ny kalenderinsats men hade gärna skaffat en som inte är lika trist som Filofax egna varianter. För ett par år sedan handlade jag från Etsy men antingen söker jag fel eller så har alla skaffat egna skrivare för ändamålet.

Är det någon som vet om det finns refiller att köpa i Sverige/inom EU som passar A5-formatet? Eller finns det någon som lyckats pimpa standardkalendern enkelt så att det går att stå ut med dem lite bättre? :p Det enda egentliga kravet är att veckouppslagen är horisontella.
 
Jag har en Filofax A5, alltså en stor variant, som behöver ny kalenderinsats men hade gärna skaffat en som inte är lika trist som Filofax egna varianter. För ett par år sedan handlade jag från Etsy men antingen söker jag fel eller så har alla skaffat egna skrivare för ändamålet.

Är det någon som vet om det finns refiller att köpa i Sverige/inom EU som passar A5-formatet? Eller finns det någon som lyckats pimpa standardkalendern enkelt så att det går att stå ut med dem lite bättre? :p Det enda egentliga kravet är att veckouppslagen är horisontella.

Något sådant här? https://www.amazon.com/Filofax-Illu...rds=filofax+a5+refills&qid=1639474069&sr=8-12

eBay brukar ju kunna ha också.

Edit: Äsch, missade att du ville ha inom EU.

Edit 2: https://www.amazon.se/Filofax-Illus...eywords=filofax+A5+2022&qid=1639474208&sr=8-8

https://www.amazon.se/Filofax-A5-ko...eywords=filofax+A5+2022&qid=1639474208&sr=8-2
 
Jag har en Filofax A5, alltså en stor variant, som behöver ny kalenderinsats men hade gärna skaffat en som inte är lika trist som Filofax egna varianter. För ett par år sedan handlade jag från Etsy men antingen söker jag fel eller så har alla skaffat egna skrivare för ändamålet.

Är det någon som vet om det finns refiller att köpa i Sverige/inom EU som passar A5-formatet? Eller finns det någon som lyckats pimpa standardkalendern enkelt så att det går att stå ut med dem lite bättre? :p Det enda egentliga kravet är att veckouppslagen är horisontella.

Använder du ord som refill eller insert när du prövar Etsy? Får upp flera stycken.
 
Ah, inom EU, ok! Jag köpte nyss, men från UK.

Ja, jag har haft otur med leveranstider på ett par paket nu och hade gärna gjort det busenkelt med en svensk beställning om det varit möjligt. Det är ju bara några veckor kvar på året och jag vill gärna ha kalendern asap. Det lutar åt att knalla in i den lokala bokhandeln och bara köpa en standard-refill.

Borde kanske planera in inköpet av en perfekt kalender i god tid nästa år, säger jag varje år:angel:
 
Ja, jag har haft otur med leveranstider på ett par paket nu och hade gärna gjort det busenkelt med en svensk beställning om det varit möjligt. Det är ju bara några veckor kvar på året och jag vill gärna ha kalendern asap. Det lutar åt att knalla in i den lokala bokhandeln och bara köpa en standard-refill.

Borde kanske planera in inköpet av en perfekt kalender i god tid nästa år, säger jag varje år:angel:

Alltså jag beställde ju utan en tanke på att det var från UK. Får väl se hur många månader av 2022 som hinner gå åt innan kalendern hittat fram. :laugh:
 
Alltså jag beställde ju utan en tanke på att det var från UK. Får väl se hur många månader av 2022 som hinner gå åt innan kalendern hittat fram. :laugh:

Äsch, den kommer säkert fram i tid. Det är bara jag som råkat ha otur med några försändelser i höst och är superpessimistisk till allt vad onlineshopping heter just nu. :cautious:
 
Jag har en Filofax A5, alltså en stor variant, som behöver ny kalenderinsats men hade gärna skaffat en som inte är lika trist som Filofax egna varianter. För ett par år sedan handlade jag från Etsy men antingen söker jag fel eller så har alla skaffat egna skrivare för ändamålet.

Är det någon som vet om det finns refiller att köpa i Sverige/inom EU som passar A5-formatet? Eller finns det någon som lyckats pimpa standardkalendern enkelt så att det går att stå ut med dem lite bättre? :p Det enda egentliga kravet är att veckouppslagen är horisontella.
Varför inte pdf? Finns flera tryckerier som skriver ut pdf:en till dig och skickar med posten, då kan du välja stadigare papper också ☺️
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hade inte Filofaxs hemsida varit så galet dålig och långsam kanske jag fått lite mer klarhet i vad jag söker och om de matchar mina...
2
Svar
39
· Visningar
2 856
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 250
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp