Bukefalos 28 år!

Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

lady_vip

Trådstartare
Ja, eftersom jag enbart har mina jyckar som inredningsdetaljer så är sånt viktigt:devil:

Skämt åsido, många praktiska hundgrejer är skitfula, jag hade gärna bytt upp mig till lite snyggare grejer som fortfarande är praktiska.

Ta det klassiska kompostgallret. Någon som har tänkt på att det faktiskt är gjort för att ha UTE... runt KOMPOSTEN!!! Jag äger själv ett par set komportgaller i denna underbara gröna klassiska färg, men det måste ju finnas något alternativ?

Bäddar är ett annat kapitel... Jag vägrar röda/rosa/ljusblå grejer med hundtassar på, det blir ju skitigt på nolltid och dessutom är mina doggs varken snuttiga eller puttiga och jag vill ha neutrala färger på bäddar och fällar. Dessutom får de gärna vara snygga i utformandet också, Bia-bäddar är ju faktiskt inte det senaste på designhimlen.

Matskålar, jag kör också på rostfritt, det gör säkert 90% andra här inne. Finns det något alternativ om de bärs runt, sparkas undan och diskas i maskin?

Finns säkert massor av grejer jag har glömt, men har ni några snygga, praktiska grejer att visa upp?
 
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

Jag har en mörkbrum moccainspirerad bädd och de klassiska keramikhundskålarna , bruna med blå insida...trodde jag alla hade :D
Dom flyttar sig inte iallafall

bädden ses här , som matchar så snyggt till soffan :angel:

6918981.jpg
 
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

Jag har två slipade glas skålar som mat och vattenskål, betydligt snyggare än rostfritt.
Tunga och rejäla är de också.

Istället för bädd är det snyggaste att ha en fäll på golvet, fårskinn, renskinn eller liknande.
 
Senast ändrad:
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

Tja, som bäddalternativ har du ju fatboys, eller saccosäckarna. De är snygga, oömma och inte det minsta puttenuttiga. Dessutom har iaf alla hundar jag träffat älskat dem!

Ikea har snygga matskålar

Kolla också in deras andra prylar för husdjuren

Jag gillar ikea :p
 
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

Jag har två slipade glas skålar som mat och vattenskål, betydligt snyggare än rostfritt.
Tunga och rejäla är de också.

Istället för bädd är det snyggaste att ha en fäll på golvet, fårskinn, renskinn eller liknande.

Låter väldigt snyggt med glasskålar, var har du hittat dem?

Fällar och skinn är snyggt, men mina hundar väger ju en 30 kg var och de behöver lite vaddering...
 
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

Tänkte faktiskt sy en bädd av en gammal saccosäck att ha i vardagsrummet, vet att det brukar vara mycket uppskattat:D
 
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

Matchar himla bra den där.

Och visst har jag också de där keramikskålarna med blå insida, himla bra som vattenskål!
 
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

Jag sydde en grind till vardagsrummet,den sätter jag upp när hunden är själv hemma,hon går upp i soffan då,och jag vill inte ha en smutsig hund där..
Tyget är väl inte det snyggaste,men eftersom jag inte visste hur det skulle bli,så tog jag en överbliven panelgardin..
23343607.jpg
 
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

Åh, kul tråd:D

Kompostgaller: är det för att stänga om rum finns det massa snygga barngrindar ist. Vi har klassiska, enkla i björkträ:)

Korgar: Gör egna och klä med fleecefilt. Köp en skumgummimadrass och skär ut en platta, och ta en ny bit och skär ut "kanter" att lägga ovanpå. Häfta. Trä fleeacefilt runt och tadaaaa! Vilken storlek/modell/färg du vill:D

Skålar: tja.. I badrummet har vi stora keramikskålar för vatten. Matchar resten, snyggt och neutralt. Annars får plåtskålar duga...;)

Gilly
 
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

Jag har en sådan här bädd i sovrummet som matchar den bruna fondväggen. Dock var den väldigt tunnt stoppad så jag fick själv fylla med stoppning så den skulle bli gosig.
69384.jpg


I köket har jag en sådan här med dyna och fårskinn i, passar bra till den övriga inredningen i köket.
siesta_deluxe_6.jpg


I arbetsrummet har vi en "saccopuff" som jag sytt nytt överdrag till i samma tyg som vi har gjort tavlor av på väggen.

När vi använde grind hade vi ikeas vita barngrind i metall.

Nu har jag ju en liten hund så till vatten och matskål använder vi vanliga "frukostskålar"
 
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

J

Bäddar är ett annat kapitel... Jag vägrar röda/rosa/ljusblå grejer med hundtassar på, det blir ju skitigt på nolltid och dessutom är mina doggs varken snuttiga eller puttiga och jag vill ha neutrala färger på bäddar och fällar. Dessutom får de gärna vara snygga i utformandet också, Bia-bäddar är ju faktiskt inte det senaste på designhimlen.

Duger detta exemplar av hundbädd till ers nåde????

860320.jpg

:laugh:

Flådig är den i alla fall....

/KT
 
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

ÅH, hade ju varit perfekt (behöver en dreggel-smiley!!)

Men allvarligt så var det lite väl kitsch för min smak, men varför kan man inte ha snyggare hundgrejer om man lägger så mycket energi på allt det andra..? Jag är förvisso en skogs och naturmänniska, men vägrar bli en sån som har mest söndriga grejer och "det duger" i hela huset för att där bor en jycke:D
 
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

Smart med bäddarna!! Behöver 2 till hallen och jag funderat skitmycket på om jag ska köpa de kuddarna för 400 (!) spänn som jag har hittat eller komma på nåt eget, men det var ju skitsmart. Man kan ju liksom sy ett örngott och bara trä på och sen byta vid tvätt. Skitlätt att ändra tyg med:D
 
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

Jag sydde en grind till vardagsrummet,den sätter jag upp när hunden är själv hemma,hon går upp i soffan då,och jag vill inte ha en smutsig hund där..
Tyget är väl inte det snyggaste,men eftersom jag inte visste hur det skulle bli,så tog jag en överbliven panelgardin..
23343607.jpg

Hur ser det ut under "gardinen"? Trästomme? Var gör du av den när den inte används?
 
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

Inga fula hundsaker kommer innanför mina dörrar.

Säng: Fårskinnfäll

Mat och vattenskål: Från Bruka :love:, beiga med texten Vatten och Mat. De har en vit insida.

Kompost galler: Har lärt hunden att ej gå in i vissa rum. Behöver inga fula galler.

Sen har min hund en fin nessesär med sina prylar i och sen har hon en fin handduk att torka tassarna på.

:laugh:
 
Sv: Snygga hundprylar, bäddar, grindar osv

Vad gäl hundsäng så har jag Bean-bag till mina hundar. De fullkomligt avgudar dem och jag tycker de är rätt så snygga också, jag har en blå soffgrupp och bredvid ligger en blå bean-bag - matchar bra!.

Men det bästa är att det är otroligt slitstarkt och håller en hel livstid och fylls lätt på med mer fyllning om de blir lite platta. Överdraget är vattentätt inuti och släpper alltså int eigenom väta (hunden kan t o m kissa i sin säng och det enda du behöver göra är att torka av typ). Överdraget tas lätt av och kan tvättas i maskin. Inte är de särskilt dyra heller. Kan verkligen rekommenderas!
Nu låter jag som en representant för företaget men det är jag absolut inte - bara en otroligt nöjd kund!

Jag har för övrigt storlek XL och i den får det plats upp till tre RR :D . Två får bra plats men ibland klämmer den tredje in sig i samma också :angel:

Blå Bean-bag
toptessie1.jpg


Beige Bean-bag
munin11.jpg


Röd Bean-bag
untitled12.jpg
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp