Snyggaste jackan, tack!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Phlipp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 220
P

Phlipp

Är på jakt efter en varm, snygg (vinter)jacka att ha i stallet och på fritiden.
Vill ha massor av tips, och gärna bilder!
Någon som har något att rekommendera eller tips om den där jackan man bara måååste ha? :idea:

Sv: Snyggaste jackan, tack!

På vintern har jag två alternativ...

Antingen har jag dunväst (chevignon) m varm tröja under.
ELLER så har jag en Mountainhorsejacka jag fick för typ 5 år sedan, det är tveklöst den BÄSTA ridjackan jag ägt...
Vattentät, fleecefodrad, jättebra passform, snygg osv.

Inget jag skulle använda annat än i stallet (typ till jobbet?) iofs...

Den verkar inte finnas att köpa längre heller :(

jag ska köpa en från Horseware, den är jättefin och kort, rörlig vid armarna så man kan rida med den. snygg är den också.

Haglöfs Gore-Tex

Jag har en helsvart Haglöfs Heli Q i stallet och ibland på fritiden om det är dåligt väder. Den kostade 3500 kr, och det är tveklöst några av de bäst spenderade tusenlapparna i mitt liv!

Till det har jag även ett par svarta Haglöfs Gore-Tex byxor Haglöfs Gore-Tex byxor och ett par grå Salomon Gore-Tex kängor... men det kan man ju inte rida i. Jag kan däremot slita varg ståendes i en 15 cm djup vattenpöl i hellregn på hästtävlingar utan att bli regnvåt, fotböt eller fuktig av oventilerad svett!

Kolla på www.haglofs.se.

HAr sett två jackor i vinterkollektionen som man bara måååste ha ;) den ena är en 4-1 jacka från pikeur :love: och den andra är en "snedknäppt" brun jacka med pälskrage från kyra! Båda är dock i prisklassen för-dyrt-för-min-plånbok :(

Mountain Horse Grace är helt klart den bästa vinterjackan jag ägt (har den i grått, inte i blått) helt underbar och dessutom inte sådär jättelång utan är alldeles lagom.
Tänker dock införskaffa en tjock dunväst också, men har inte hittat någon lagom dyr ännu...

770042.jpg

JAg har använt min Horseware down så mycket att den inte har foder kvar... många år. Mountain horsejackorna hade iaf förr världens kvalité, idag vet jag inte.
Själv är jag sugen på en dunjacka från Musto- använder ju mina Musto snug alltid och dom är ändå lika fina.

Kyra K tip top. Whooho. Varm o skön, men inte föör varm. Regntät också. Ih. jäkla fiin, och bra kvalité. Funkar bra att rida i.
:love:

Köpte min på Granngården, de är ett set så brallor ingår liksom också.

:love:

Tänkte också putta för denna jacka. Helt klart den bästa jag haft. Min är i beige/ coffee.

Kyra K. Rurik mörkblå fleecee fodrad och vattenavstötande är UNDERBAR :D

Har en J.W åxå, åt det grönare hållet, fodrad med fleecee och vattenavstötande , älskar mina jacksor :love:

I vinter tänkte jag ha:

Ungdomsledarjackan
Jw jacka
Klubbjackan (jacson)
Dunväst.

Hoppas att jag inte fryser ihjäl :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 286
Senast: sweep
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
377
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 008
Senast: ako
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka