Bukefalos 28 år!

Snyggt remontträns?

ufot

Trådstartare
Suck, jag blir snart galen. Har försökt hittat ett snyggt remontträns till unghästen ett tag men det verkar inget finnas i rimlig prisklass, läs max 1000 kr. Jag hade hoppas på en remontverson av Gold Medal denna gång, men hööks svek mig storligen. Utbudet i den nya katalogen skilde sig inte nämnvärt mot den förra.

Idag har hon ett globus remontträns i storlek full som sitter perfekt. Den är dock till åren kommen och dessutom i fel färg. Hästen är nästintill svart och brunt är bara inte snyggt, helst inte när tyglarna är svarta :o

Funderar på att åka till scharpman och titta på ett nytt globusträns, men jag vill helst ha innåtvända snännen eftersom de tyglar jag har kollat ut, Gold Medal kantflätade, har sådana.

Drömtränset är i svart läder med fodrad nos- och nackrem i. Pannbandet får gärna ha diskreta blingor. Innåtvända spännen.

Finns detta träns?
 
Sv: Snyggt remontträns?

Stübben islandsträns har fodrad nosgrimma och inåtvända spännen.

Dock inget pannband eller käkrem men det går ju att köpa till.
 
Sv: Snyggt remontträns?

Kollat på Henri de rivel? Säljs med ett vanligt pannband utan krusiduller, men de kan man ju alltid byta ut.
31890680.jpg


Annars kan du ju alltid knåpa ihop ett eget träns, så får du det mest som du vill ha det. Med det nackstycket och den nosgrimman du vill ha.
32310212.jpg
 
Sv: Snyggt remontträns?

Jag har världens snyggaste från Dyon, Dyon Collection! :love: Kostar sin slant men jisses så nöjd jag är!
Har dock bytt pannbandet till ett blingat! ;)
 
Sv: Snyggt remontträns?

Tack för inlägg, ska kolla lite på nätet också.
Är inte så mycket för att plocka ihop utrustning utan vill helst hitta ett enhetligt träns till vettigt pris.

På tal om ihopplock. För tillfället ser det ut som om en färgblind person utan någon som helst stilkännsla har plockat ihop utrustningen till min lilla häst.

Tränset är i en färg, tyglarna i en annan, sadeln i en tredje, sadelgjorden i en fjärde och stiglädrerna i en femte :p. Ser lite roligt ut.

Kan väl försvara mig med att hon har varit i växtperiod och jag velat vänta tills hon vuxit färdigt tills jag köper lite dyrare grejer i machande färger (svart).
 
Sv: Snyggt remontträns?

Jag har HdR remonttränset till både unghästen och d-ponnyn. Det är riktigt snyggt. Finns på flera nätbutiker för låg penning då det är en utgående modell.:)
 
Sv: Snyggt remontträns?

Har du sett det relativt nya remonttränset från Glen Gordon? :) "Ariel" tror jag det heter. Nosgrimman är svängd för att flytta upp trycket högre upp på nosryggen. Det gör också att huvudet inte ser lika långt ut ;)

Riktigt snyggt tycker jag och kostar en 1000-lapp :)
 
Sv: Snyggt remontträns?

Ja, jag såg faktiskt detta träns hos sharpman för 990 kr tror jag det var. Såg riktigt snyggt ut på bild. Jag tror att mitt letande är över...

Ska åk dit och känna på det. Har aldrig tidigare köpt ett träns för över 300-400 kr, så det känns dyrt, men unghästen behöver något till tävlingsbanan, om jag nu får lite styr på henne. Igår var hon mycket dyr, men förra helgen mycket billig...
 
Sv: Snyggt remontträns?

Har klämt lite på det och tyckte att lädret var mjukt och skönt. Önskade bara att det fanns i svart med mässingspännen.. :laugh:

Har heller aldrig köpt ett så dyrt träns, men priserna verkar inte gå ner i första taget.. Det här tränset är väl billigt i jämförelse med många andra märkesgrejer samtidigt som det har en förbättrad funktion. Är inte helt insatt då jag bara har en åring och han får nöja sig med mina gamla ponnygrejer tills han vuxit klart ;)

Lycka till på tävlingsbanorna! :laugh:
 
Sv: Snyggt remontträns?

Tänkte också tipsa om GG's, tycker det är väldigt fint :)
Har själv ett HdR, det med pullback, tycker det är jättetrevligt i kvalité, har haft mitt i över två år nu och förutom att remmen under hakan har blivit lite sliten så ser det i princip nytt ut fast mjukare!
 
Sv: Snyggt remontträns?

Puttar upp denna tråden lite..

Behöver tips på snygga remont träns! Har sett bilder på en del som är rundsydda men har inte hittat dom. Någon som vet? Annars tips på vanliga snygga! :D
 
Sv: Snyggt remontträns?

Hööks har ju ett rundsytt men för mig failar dom för att det inte är inåtvända spännen till bettet:(. Annars är det bara snordyra Döbert och OS som har rundsydda remontträns. Det finns dock lösa remontnosgrimmor, med spännen i nacken att köpa för vettiga pengar om man har ett rundsytt med just spännena i nacken. Kolla i islandsbutiker!

Annars är GG Ariel rätt snyggt tycker jag:).
filnamn-1b31b6240aa9c7a5f3ecf1de54fa8eb151dae7530c909.jpg


Tycker även om mitt träns med remontnosgrimma med spännen framme på näsan:)
529518_4873779094236_395522699_n.jpg
 
Sv: Snyggt remontträns?

Jag har kollat på det GG också.. Gillar också när spännena är inåt. Och hööks vill jag helst inte köpa träns från. Har ett där ifrån och lädret är inte alls så som jag vill ha det. Men ska klämma och känna lite på gg så får vi se ;)
De med spännena är också jätte fint. Men det känns inte så "dressyrigt"?

Hade ju varit extra med lackad nosgrimma :love:
Men det är väl bara OS som har det också..
 
Sv: Snyggt remontträns?

Jag älskar ju mitt från Dyon Collection, extremt stilrent med innåtvända spännen, har livat upp det lite med ett blingat pannband! :)
 
Sv: Snyggt remontträns?

Jag har kollat på det GG också.. Gillar också när spännena är inåt. Och hööks vill jag helst inte köpa träns från. Har ett där ifrån och lädret är inte alls så som jag vill ha det. Men ska klämma och känna lite på gg så får vi se ;)
De med spännena är också jätte fint. Men det känns inte så "dressyrigt"?

Hade ju varit extra med lackad nosgrimma :love:
Men det är väl bara OS som har det också..

Kyro Riding Gear har en lackad remontnosgrimma för 349kr + frakt! :D
 
Sv: Snyggt remontträns?

Helt fel spännen vid bettet iaf;). Och så får du inte tävla dressyr med den nosgrimman.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp