Bukefalos 28 år!

Snyggt remontträns?

Sv: Snyggt remontträns?

Varför inåtvända spännen? Min häst har fått sår i kinden av inåtvända spännet vid bettet. Har inget nytt hårt träns heller utan ett gammal inslitet mjukt, fick ta det som reservdel när hon slet sönder sitt förra. Nu efter några månader hittade tandläkaren ett sår i slemhinnan pga spännet...
 
Sv: Snyggt remontträns?

Har också börjat reflektera lite över det. Mitt ena träns har rätt vassa inåtvända spännen, kan inte vara så skönt.
 
Sv: Snyggt remontträns?

Jag letar också remontträns, helst med svängt nackstycke, men det står inte att finna alltså ^^. Har också funderat på GG Ariel, men han har ett stort huvud så det vore onekligen smidigare att kunna shoppa på Hööks för att sen lämna tillbaka om det ej passar.

Den lösningen jag hittat är Claridge House Kilbarry. Svängt anatomiskt nackstycke, med nosgrimman utanpå = går lätt att byta ut till en remont, eller köra utan nosgrimma, utan lösa flärpar som hänger. Frågan är bara, om det går att hitta någon i samma bruna färg... annars får det bli svart :).

Dekorerade nosgrimmor verkar det som att bara islands-världen satsar på, men då var det det där med storleken.
 
Sv: Snyggt remontträns?

dsc_7351_165162559.jpg


Jag har ett som jag tycker är superfint (stenarna på nosremmen har jag satt dit själv)

Ett globusträns

Jag gillar mässingsspännen när det är brunt läder:)
 
Sv: Snyggt remontträns?

kl

Har för mig att det skall finnas ett med ganska bred, platt nosgrimma från treadstone, har sett det för ett par månader sedan och det var jättesnyggt. Tyvärr kan jag inte hitta det någonstans, har letat som en galning, då jag också har en häst som skulle behöva remontnosgrimma:/
 
Sv: Snyggt remontträns?

Så här jag gjort med alla mina träns utom just Arielet. Har mao ett gäng helt nya snygga engelska nosgrimmor som hänger i stallet till ingen nytta:p.

skiesabove: GG Ariel är väldigt stort i storleken. Jag har ponny på mina som vanligen har cob (även i mina andra GG-träns).
 
Sv: Snyggt remontträns?

Nej, speciellt inte om de har en vass kant i tanden som ligger under. Min har överbett och får alltid en hake på ena sidan, men den blir aldrig speciellt stor eftersom jag fixar det var 6e månad enligt tandläkarens ordination. Dock blev det ett sår ändå... ser precis ut som om jag haft en hårt spänd nosgrimma, men jag rider alltid med remont så det är ett klockrent sår efter inåtvänt spänne...
 
Puttar tråden lite då det antagligen hänt lite på mode fronten sedan september 2013.

Jag är ute efter ett rundsytt remont-träns i bra läder. Någon som har tips vart man kan hitta ett? :)
 
Suck, jag blir snart galen. Har försökt hittat ett snyggt remontträns till unghästen ett tag men det verkar inget finnas i rimlig prisklass, läs max 1000 kr. Jag hade hoppas på en remontverson av Gold Medal denna gång, men hööks svek mig storligen. Utbudet i den nya katalogen skilde sig inte nämnvärt mot den förra.

Idag har hon ett globus remontträns i storlek full som sitter perfekt. Den är dock till åren kommen och dessutom i fel färg. Hästen är nästintill svart och brunt är bara inte snyggt, helst inte när tyglarna är svarta :o

Funderar på att åka till scharpman och titta på ett nytt globusträns, men jag vill helst ha innåtvända snännen eftersom de tyglar jag har kollat ut, Gold Medal kantflätade, har sådana.

Drömtränset är i svart läder med fodrad nos- och nackrem i. Pannbandet får gärna ha diskreta blingor. Innåtvända spännen.

Finns detta träns?

En kompis har ett jättesnyggt GlenGordon. Svart, svängt pannband och nosgrimma med pärlor på. Snålvattnet rinner varje gång jag ser det.. Pris enligt kompisen ca 990kr. I din prisklass, alltså, men inte i min.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp