Sociala experiment

När jag ser vad andra har skrivit känner jag att jag vill utvidga mitt svar. Jag blev ledsen över scenariot där någon blir misshandlad, inte över att inte ingen ingrep. Har full förståelse för att det finns dom som bara vill fly från såna situationer. Det finns riktigt riktigt otäcka människor därute!
 
När jag ser vad andra har skrivit känner jag att jag vill utvidga mitt svar. Jag blev ledsen över scenariot där någon blir misshandlad, inte över att inte ingen ingrep. Har full förståelse för att det finns dom som bara vill fly från såna situationer. Det finns riktigt riktigt otäcka människor därute!
Det är väldigt ledsamt att så många människor blir misshandlade på daglig basis, en del dessutom av närstående. Då är det åtminstone en liten tröst att ingen blev misshandlad i det här fallet, det var ett socialt experiment och kanske även en bra inkomstkälla. Trösterikt tycker jag.
 
Även fast man vet att det var fejk så får man ju ont i magen av att se det.

Jag har ingripit några gånger då en man antingen betett sig hotfullt och när det rent av varit frågan om misshandel. Men då var jag inte inlåst i en hiss.
Beroende på hur hotfullt det känns så kanske jag inte reagerat inlåst i liten hiss. Jag vet inte. Hjärtat hoppas ju jag skulle lagt mig i. Medan hjärnan kanske säger att jag skulle ur hissen och ringa polisen.
Men jag är inte alltid så smart..
 
Instämmer i vad flera skrivit tidigare, det är otroligt dåligt spelat. Det var det första jag tänkte på när jag såg filmen, snarare än att ingen reagerar. Jag förstår om hisspersonerna inte köpte det s.a.s.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp