Sockerfritt lusern?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Gormur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 3 109
G

Gormur

undefined
Hej!
Är på jakt efter något fabrikat som har sockerfritt lusern
märket Krafft har melass i både pellets och strå.

Hoppas på snabba tips!!!

Sv: Sockerfritt lusern?

Hej!
Just horsefeed har ett sockerfritt lucern, den är istället sprayad med sojaolja för att bli dammfri. :d Läs mer på deras hemsida www.justhorsefeed.com, där står även återförsäljare!
Den heter Struktur fiber.

Gormur skrev:
undefined
Hej!
Är på jakt efter något fabrikat som har sockerfritt lusern
märket Krafft har melass i både pellets och strå.

Hoppas på snabba tips!!!

Sockerfritt får du nog svårt att finna eftersom det finns naturligt, men om du menar "utan melass" så är kvarnbyfoders lucern melassfritt och bundet med fodrets naturliga socker.

Knapplån

Drar fram denna gamla tråden igen. Jag är på jakt efter sockerfritt (melassfri) lusern hack. Alltså inte pellets. Kvarnbyfoder verkar bara ha pellets, och Just Horsefeed verkar inte ha någon återförsäljare i närheten.

Finns det några andra sorter? Hur är det med Dodson&Horrell tex? Någon som vet? :bow:

Nu har jag Kraffts hack, men vill hellre få tag på något med mindre melass.

Krafft lusernhack innehåller ca 15% melass.
Jag har precis köpt ett annat märke som jag tror heter Green Power. Deras lusernhack light innehåller 5% melass.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 006
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
876
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
870
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur