Söderman...länningar!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Poxz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 7 992

Poxz

Trådstartare
... eller andra Allvetande Bukefalister som kan tänkas ha sett den här dörren! :D

Det är lite av ett mysterium, bilden ska som sagt vara tagen i Södermanland, men ingen kan säga var den finns. Tänkte höra här om det är någon som har sett den eller vet vad det är! Den ser lite ut som en tavla samtidigt som det skulle kunna vara ett riktigt foto också. Tycker det är jättespännande. :D

door_zpsb3bcc37c.jpg

Sv: Söderman...länningar!

Såg först ut som en gammal kyrkdörr, men med det afrikanska mönstret så måste den ju vara någolunda nygjord iaf.

Eller ja, om den är gjord i Sverige, det kan ju varit något man har tagit med sig också.

Har du ingen mer info än att den är tagen i Sörmland (Södermanland)?

Nej tyvärr inte. :(

Såg först ut som en gammal kyrkdörr, men med det afrikanska mönstret så måste den ju vara någolunda nygjord iaf.

Eller ja, om den är gjord i Sverige, det kan ju varit något man har tagit med sig också.

Ja, det ser väldigt märkligt ut.

Intressant.. vart har du fått bilden/ infon ifrån?

Det är en bekant som fått den skickad till sig av en kompis via en kompis och så vidare. Den mer ingående informationen har liksom försvunnit på vägen och kan inte spåras.

Har du någon annan webadress på bilden så går det ju att bildsöka, nu ligger den du lagt upp här ju på ett photobucket-konto så svaren blir bara liknande bilder i stämmning, inte i motiv..

Har du någon annan webadress på bilden så går det ju att bildsöka, nu ligger den du lagt upp här ju på ett photobucket-konto så svaren blir bara liknande bilder i stämmning, inte i motiv..

Inte det heller tyvärr, den kommer från en av kompisarnas Facebook-konto där den är upplagd som egen bild. Så spåra den på det viset går inte heller.

Attans, hade varit bra med någon mer info.. Jag hoppas att någon annan här i tråden kan komma på vart den kan finnas! :)

Inte det heller tyvärr, den kommer från en av kompisarnas Facebook-konto där den är upplagd som egen bild. Så spåra den på det viset går inte heller.

Attans då. Numer kan man ju heller inte lita på att bilder är autentiska, så utan information om motivet så är det ju svårt att spåra ursprunget.

... eller andra Allvetande Bukefalister som kan tänkas ha sett den här dörren! :D

Det är lite av ett mysterium, bilden ska som sagt vara tagen i Södermanland, men ingen kan säga var den finns. Tänkte höra här om det är någon som har sett den eller vet vad det är! Den ser lite ut som en tavla samtidigt som det skulle kunna vara ett riktigt foto också. Tycker det är jättespännande. :D

door_zpsb3bcc37c.jpg

von Rosens jaktstuga, Flens kommun

Precis, eftersom den är från förra seklets början så är det lite för tidigt för att vara en nazistsymbol.

...och då hette det 'solkors' om jag inte minns helt fel från historielektionerna.

Kul att bilden blev lokaliserad!:)

...och då hette det 'solkors' om jag inte minns helt fel från historielektionerna.

Kul att bilden blev lokaliserad!:)

Nja, svastika. Solkors är ett kors i en ring. Även om svastikan i många fall representerade solen. :)

Vad roligt att ni hittade vart bilden är tagen! Dit måste jag åka och kika nästa gång vi åker förbi! :D
Och ännu roligare ser jag nu är att den finns inte så långt ifrån mina föräldrar!
Allvetande Buke var det ja..

med tanke på hakkorset , så är det nog inte omöjligt.
obs detta är ingen nazisymbol
När jag googlat stugan nu så framkommer att Erik von Rosen hade en ganska stark koppling till Göring och det spekuleras till och med i om det kanske var så att Göring såg alla de svastikor som fanns på Rockelstad och tog med sig hem och sedan blev det då en nazisymbol.. Vem vet?Här går det iaf att läsa om det! http://www.rockelstad.se/historia/goring.asp

Liknande trådar

Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: Santoxen
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 871
Senast: Sirap
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 989
Senast: Palermo
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka