Bukefalos 28 år!

Söka enskild vårdnad

turn_up

Trådstartare
Detta är ett anonymt konto.

Jag och den andra föräldern har gemensam vårdnad, men det är MYCKET bråk, om allt och inget. När barnet sover och när barnet är med, den andra föräldern gör ingen skillnad.

Den andra föräldern har flera orosanmälningar på sig och soc har placerat barnet hos mig. Det finns i ett beslut jag fått av dem att barnet ska bo hos mig, gå i skola här och den andra föräldern hämtar barnet varannan fredag, har barnet över helgen och lämnar på skolan måndag morgon.
Problem som uppstått, den andra föräldern har inget hem, har bott hos en vän men inledde en sexuell relation med vännens ragg och blev utsparkad! Nu bor föräldern i en soc-lägenhet i en annan kommun (finns tidigare missbruk som gjort att soc placerat föräldern där för den inte ska falla tillbaka)

Jag har givit föräldern många chanser att visa att den kan ta hand om sitt barn, ta hand om sig själv och ha ansvar. Nu har det gått för långt, jag skulle kunna skriva i flera dagar.

Jag undrar, kan förälderns beteende påverka i beslutet om enskild vårdnad? Att jag anser att föräldern faktiskt inte tar tag i sitt liv och reder upp det för vårt barns skull. Ska det stå med i ansökan?

I ansökan kommer de även stå om de orosanmälningar och soc utredningen. Ska jag skicka kopior på de? Har jag rätt att få kopia på anmälningarna? Jag vet bara vad några handlar om (våld mot barnet)

Ja, jag har kontaktat en jurist men den har mycket att göra. Soc vill inte hjälpa till.

Ska man i ansökan ta upp andra saker också, som underhåll, hur mycket och när barnet får träffa föräldern?


Jag håller mig hemlig, hoppas jag får fortsätta vara det.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Om föräldrarna är separerade, föräldrarna har gemensam vårdnad men barnen bor bara hos ena föräldern då den andre själv inte orkar ha...
Svar
11
· Visningar
2 330
Senast: lil-sis
·
Övr. Barn I hur stor utsträckning har man som förälder rätt att veta vad som händer i ens biologiska tonårsbarns liv? Bakgrund, är familjehem...
Svar
11
· Visningar
1 564
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 785
Senast: Manji
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp