Söka flera tjänster på samma företag

Wille

Trådstartare
Kan man söka flera olika tjänster på samma företag, eller ses man som oseriös då? De tjänster som finns är väldigt olika.
 
Kan man söka flera olika tjänster på samma företag, eller ses man som oseriös då? De tjänster som finns är väldigt olika.
Inte alls! Motivera varför du är intresserad av tjänst A, B, C osv och varför du skulle passa för just den tjänsten. Beroende på företag så är det inte säkert att det är samma person/er som rekryterar till samtliga tjänster och då kan det även vara värt att lyfta att du sökt även andra tjänster på företaget. Var bara beredd på att motivera att du skulle vara nöjd med just tjänst B över C eller motsvarande, för även om det inte är samma person som rekryterar så lär rekryterarna prata med varandra. Ligger du lite på gränsen för ena tjänsten eller att en annan kandidat är mer kvalificerad men rekryteraren får ett gott intryck och vill ha dig i organisationen så kan det också hjälpa vid tillsättningen av en alternativ tjänst.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan. Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna...
Svar
15
· Visningar
826
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
732
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
742
Hemmet Vi vill sätta upp ett glasräcke på balkongen istället för nuvarande trästaket. Mailade kommunen för att fråga om det behövs bygglov och...
Svar
10
· Visningar
414
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp