Sömnproblem

Sv: Sömnproblem

Förstår dig! Vår son (1.5 år) har varit sån periodvis. Vissa perioder längre än andra, det har hållt i sig allt från 3 veckor till 3 månader i sträck. Jag mår skit av att inte få sova.
Jag blir så avundsjuk på andra som bara kan gå in och ge nappen, klappa barnet på kinden och sen somnar barnet om! Här handlar det ofta om minst 1.5 timme innan han somnar igen.

Men nu har vi ju det mer lindrigt eftersom vi bara har ett barn, än så länge. Sen turas vi om med nätterna. Kan inte din sambo ta iaf en natt/vecka eller kanske två?

Några tips har jag inte, tror du testat det mesta. Vi kan ju tänka på varandra när vi kämpar på om nätterna ;)


Jag har msn på min mobiltelefon. Jag brukar logga in där och "prata lite" om någon av mina vänner är vakna när jag ligger i min säng och hör hur han snurrar och snurrar och snurrar i sin säng i sitt rum. Vi får byta msn-adresser med varandra.. ;)
 
Sv: Sömnproblem

I morgon ska vi till barnläkaren för att diskutera det här med sömnen. Några andra saker som vi också kommer att ta upp, för det kan ju faktiskt vara så att det har ett samband, är att han får affektkrampanfall och även dunkar huvudet hårt i golvet/väggen titt som tätt. Han är en kille som verkar vara ganska tempramentsfull. Inte vet jag om hans tankar snurrar på nätterna och stör honom?
 
Sv: Sömnproblem

Men du 17-18 månader är som en andra separationsfas säger de som vet. Hampsu var också uppe och snurrade vid den tiden och ville vara nära nära nära vi8lket slutade med att han sov med arnarna runt mig och sparka sambon i magen...:smirk:

Gick dock över efter ett tag,kan tilläggas att han då aldrig sovit hela nätter innan,nu gör han dock det.

Hur lång tid tog det innan det gick över för er?
Vi är mitt inne i denna fas nu och det är bara för jobbigt. Vi får inte sova.... som någon sagt, det är ren tortyr.
Det är så svårt att se att det kommer en bättre tid "när detta är klart".
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 634
Senast: lundsbo
·
Småbarn Dottern är ganska nyss fyllda 2 år. Hon har aldrig sovit en hel natt i sitt liv (om en med hel natt menar från nattning ca 21 till...
Svar
7
· Visningar
1 712
Senast: inverterad
·
Småbarn Det här med sömn och nattningar. Känns som att vi provat allt men nattningen är alltid mer eller mindre en "kamp". Dottern (nu 20 mån)...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: Bubble
·
Relationer jag och min man har haft våra motgångar men hänger ändå ihop, vi har snart klarat av två år som föräldrar. Även om det varit med nöd och...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
17 221
Senast: rutans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp