Soffpotatisras?

Sv: Soffpotatisras?

Absolut! ATT FÅ VARA MED ger en hel del, jag märker stor skillnad på Skroffan de dagar jag gjort något vettigt - även om det egentligen inte har varit för att aktivera henne - än dagar då jag mår dåligt och grottar i sängen. Kan tänka mig att familjeliv ger en hel del såvida man inte har en utpräglad arbetsras :-).

Efter att ha läst några andra trådar här dök en tanke upp. Finns det någon hundras som är en riktig "soffpotatishund"? En sån som tycker att lite godissök i trädgården, sitt och ligg på köksgolvet och 30-45 minuters promenad är fullt tillräckligt på en dag.

Nej, jag har inga planer på att skaffa en sådan hund :D utan är mest bara nyfiken. Finns det en hund för "alla"?

Min mops :D

Min förra var en sådan, en kinesisk nakenhund! Han älskade att vara ute på sommaren men på höst/vinter/vår så tvekade han i dörren....

Om jag gick upp tex kl 09 en lördag så kom inte han ur sängen förrän kanske runt kl 11...

Tyckte det var okej med sitt, ligg och stå kommandon, men mös allra helst i soffan. Gärna om solen lös in genom fönstret så la han sig i solstrimmorna som värmde gott :)

Älskade att åka bil, älskade barn, älskade alla människor men närmsta familjen var alltid bäst :)

Att hålla sig undan för en bebis som älskar en lite för mycket tar nog en del:D Samtidigt som man gärna umgås med samma bebis om det är kex inblandat

Liknande trådar

Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 489
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 833
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 077
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 667
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka