Sofia Kroon avstängd 15 månader

(Ridsport)
Ridsportförbundets disciplinnämnd markerade tydligt. Sofia Kroon stängs av i 15 månader på grund av att hon tävlat hästarna Gucci och Rolex vid Grand Prix-hoppningarna i Helsingborg endast fyra dagar efter att hästarna veterinärbehandlats på Hallands djursjukhus.

Läs mer...
 
Sv: Sofia Kroon avstängd 15 månader

jag håller med.
det som jag noterade mest var två saker:
- att hon varit på just den kliniken 220 gånger! med olika hästar kanske, men ändå. då borde man ha lite vana och kontakt med personalen.
- att hon trots en uttalad skrittanvisning på ena hästen under en vecka gladeligen ställer upp i en 1.50-hoppning fyra dagar senare.

Jag tycker det var ett viktigt beslut!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Varbergsryttarinnan Sofia Kroon har nu ställts till svars vid rättegång i Helsingborg, anklagad för brott mot...
Svar
0
· Visningar
1 269
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Hallands Nyheter) Sofia Kroon och hästen Rolex var felfria och vann den tvåstjärniga tävlingen i Danmark. - Rolex är i superfin form...
Svar
0
· Visningar
752
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) ÅRHUS, DANMARK: Sofia Kroon och Rolex vann den avslutande Grand Prix-klassen över 1,45-hinder. Läs mer...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Hallandsposten) Riksidrottsnämnden friar Sofia Kroon, som tävlat för Varbergs ridklubb, från dopningsmisstankar och avstängning. I...
Svar
0
· Visningar
708
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp