soja till föl??

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare hotstuff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 909
H

hotstuff

snälla hjälp är det bra att ge detta till ett föl? och hur mkt ska jag ge till ett 7,5 månaders föl respektive ett 5,5 månaders fäl? tack för svar! :banana: :banana: :banana:

Vad innehåller höt då? Det är det det hela hänger på. 200g fick mitt föl, men utöver det även lusern och Krafft Breed för att få upp proteinet tillräckligt.

har ej analyserat hö :( dom får betfor breed kli kalk lucern hackad strå havre o fri tillgång på hö :banana: :banana: :banana:

Då tycker jag att det är bättre att lägga pengar på en höanalys än på fodermedel vars relevans i foderstaten du inte har en aning om! Med normala högivor "betfor breed kli kalk lucern hackad strå havre" borde det räcka och bli över... Det finns ingen anledning att mixtra ihop mer än nödvändigt. Varför t ex hackad strå när du har fri tillgång på hö? Varför lusern och soja och breed? Hm...

Analysera höet och räkna på foderstaten!

Liknande trådar

Foder & Strö Först vill jag bara skriva att jag har skickat fler foton och beskrivning till tillverkaren men dom har stängt nu och svarar nog imorgon... 2
Svar
23
· Visningar
1 998
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 760
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka