Sojamjöl?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare linabergmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 860
L

linabergmer

Hejsan!
Det är så att jag ska börja ge min häst soljmjöl.
Är det någon som ger sin/sina hästar det?
Fungerar det bra?
Vart köper ni det? Hur stor säck(kg)?
Och vad kostar den?

Tacksam för svar!

Jag ger mitt ena sto soja nu när hon gått 8 mån dräktig och det funkar bra. Hon får 0,2 kg per dag. Maxgivan är 100 gram per 100 kg kroppsvikt har jag för mig. Köper 30kg säck (ger till getterna med!) på Granngården, kostar 165,75kr.

Använder oxå soja till mina hästar. Tycker det är kanonbra! :)
Mycket protein för lite pengar.
Köper oxå från Granngården.

Oki, tack, men är det det billigaste stället man kan köpa soja på? Så jag kan alltså ge min häst 0,5 kg soja när hon väger ca 500kg?

Ja, du KAN ge henne 0,5 kg men passar det in i hennes foderstat? Du fick ju jättebra hjälp av Magdalena, varför ville du inte ha det förslaget?

Magdalena har rekommenderat henne att ge 300 gr soja i foderstaten, så jag tror att det passar sig att ge soja då :smirk:

tänk om jag kunde läsa allt på en ggr och svara när jag gjort det, såg att hon ville ge 500 gr, och Magdalena rekommenderat 300.
Sorry sorry

mm, då blir det ju lite fel... Jag misstänker att hon inte tänker följa Magdalenas råd över öht, är det så?
Vad ska du ge hästen förutom soja?

Vi har räknat annan foderstat med en del annat grovfoder, så 500g är helt ok.

Ja tack magdalena att du är med mej!
Men finns det inte o köpa på ngt annat ställe än granngården? Jag har liksom 5 mil dit...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
874
Foder & Strö Finns det verkligen folk som ger 8 kg till stor häst på lösdrift mitt i vintern. Jag blev förvånad när jag fick höra detta och jag... 2
Svar
37
· Visningar
5 004
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: hamilton1
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka