Söka bidrag

Bukefalos 30 år!

Jamtland

Trådstartare
Ett av mina barn har drag av autism enligt utredning. Hen har svårt för sociala sammanhang och tycker det är obehagligt att tex reda själv.

Då hen går på distansgymnasium så måste hen ibland iväg till skolan för examinationer och liknande. Hemkommunen betalat för hennes resa och boende, men eftersom jag måste åka med för att hen ska känna sig trygg vill jag gärna hitta någonstans att söka bidrag för min resa och boende?

Nu har hen dessutom fyllt 18, var kan jag söka då?

Ett av mina barn har drag av autism enligt utredning. Hen har svårt för sociala sammanhang och tycker det är obehagligt att tex reda själv.

Då hen går på distansgymnasium så måste hen ibland iväg till skolan för examinationer och liknande. Hemkommunen betalat för hennes resa och boende, men eftersom jag måste åka med för att hen ska känna sig trygg vill jag gärna hitta någonstans att söka bidrag för min resa och boende?

Nu har hen dessutom fyllt 18, var kan jag söka då?

Ledsagning eller kontaktperson kan ju vara något, men generellt är det svårt som anhörig, det faller ofta inom ”normalt umgänge”. Men jag skulle kontakta er biståndshandläggare, olika kommuner tillämpar olika, min kommun är stenhård och usel på att bevilja ledsagning/kontaktperson.

Liknande trådar

• Att lämna i smyg
  • Hur hantera vuxet barn med autism nivå 1?
  • Utredning utåtagerande barn
  • När barnet inte kan bo hemma?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat