Söker nylongrimma med läderdetaljer

Jordgubbkiwi

Trådstartare
Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng)
Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna är i läder.
Någon som vet vart jag kan hitta?
410753-21_1.webp

Grimman på exempelbilden heter "Capitol" och är från Hööks. Enligt beskrivning är den dock elastisk. Recensionerna är negativa och betygen låga då grimman verkar vara alldeles för elastisk. Så den vill jag inte ha..

Tillägg: Det räcker inte att ändarna är "klädda" i läder, jag vill inte ha nylon vid ringen alls. Syftet är att grimman ska gå sönder om hästen fastnar :)

hjälp :bow:

Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng)
Visa bifogad fil 167413

Grimman på exempelbilden heter "Capitol" och är från Hööks. Enligt beskrivning är den dock elastisk. Recensionerna är negativa och betygen låga då grimman verkar vara alldeles för elastisk. Så den vill jag inte ha..

Tillägg: Det räcker inte att ändarna är "klädda" i läder, jag vill inte ha nylon vid ringen alls. Syftet är att grimman ska gå sönder om hästen fastnar :)

Dyon och Kentucky har den varianten. Dock dyra af.

Ja, jag tror jag sett Maya delorez ha också, men den ska användas i hagen nu i sommar så jag vill inte lägga ut några större summor.

Den här grimman är jättebra att ha i hagen!
Har haft den på unghästar, och den går absolut sönder när det behövs utan att på något sätt skada hästen. Rekommenderas varmt :)

Den har både läderdetaljer som går av, plus att de där små ringarna under nosen också släpper om de fastnar.

Den här grimman är jättebra att ha i hagen!
Har haft den på unghästar, och den går absolut sönder när det behövs utan att på något sätt skada hästen. Rekommenderas varmt :)

Den har både läderdetaljer som går av, plus att de där små ringarna under nosen också släpper om de fastnar.
Ja, de där går tydligen ofta sönder. Kom ofta in för lagning, så vill man att de går sönder lätt så lär de vara bra :)

Min gick sönder i stallet utan att hästen gjorde något särskilt. Lagade den och satte en extra söm på andra sidan, har inte använt den mycket efter det men tror det hjälpte. Den gick sönder vid ringarna på nosen, sömmen släppte.

Ja, de där går tydligen ofta sönder. Kom ofta in för lagning, så vill man att de går sönder lätt så lär de vara bra :)

Min gick sönder i stallet utan att hästen gjorde något särskilt. Lagade den och satte en extra söm på andra sidan, har inte använt den mycket efter det men tror det hjälpte. Den gick sönder vid ringarna på nosen, sömmen släppte.
Japp, exakt! Därav att jag rekommenderar den just för hagvistelse :) Man behöver inte oroa sig för att hästen ska skada sig på grund av den :D

Min första arab behövde flugpannband i hagen. Då han lätt fick skav fungerade inga flughuvor (detta är över 20 år sedan och finns säkert bättre material idag.

Det enda han inte fick skav av var lädergrimman. Han hade lädergrimman med flugpannband på sig varje sommar i flera år och det fungerade jättebra. Smorde in den ibland och lädergrimman höll sig mjuk och fin i flera år.

Visa bifogad fil 167413

Jag köpte en liknande på City Gross för några år sedan. Jag var klart snopen när jag en dag ledde hästarna och en av läderdetaljerna gick sönder och jag hade en halv grimma på lillkillen som är 1,70.

Min första arab behövde flugpannband i hagen. Då han lätt fick skav fungerade inga flughuvor (detta är över 20 år sedan och finns säkert bättre material idag.

Det enda han inte fick skav av var lädergrimman. Han hade lädergrimman med flugpannband på sig varje sommar i flera år och det fungerade jättebra. Smorde in den ibland och lädergrimman höll sig mjuk och fin i flera år.
den tilltänkte hästen får inte skav lätt och blöta lädergrimmor blir hårda och stela här. Men skönt att det fungerade för dig!

Har hatt nylongrime med nakkestykke I lær fra Kentaur. Ikke så dyre og god kvalitet. Læret er derimot reelt, usikker på hvor fort det ryker.
Breakaway halters i USA har ofte tynt mykt lær på nakkestykkene.

Liknande trådar

S
Träning från tv4's hemsida. Häst förberedd för longering. Longering behöver inte slita på hästen Longering är liksom ridning och...
Svar
10
· Visningar
3 796
Senast: C_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025