Sökes: Mönster till enkel, rak ulltröja

Lena Furberg

Trådstartare
Jag vill sticka en tröja, en enkel, rak ulltröja i ganska tunt garn, typ 3,1/2 - 4 i stickor (?), med rund hals. Inga krusiduller, ingenting. Jag köpte såna, underbara, tröjor när jag bodde i England men de är alla utslitna nu och borta. Tröjorna ska vara ganska lösa i modellen, min man och jag delade på de vi hade, och inte tunga eller jättegrova. Men ull. VAR hittar jag ett mönster??? Jag letar och letar men alla mönster är så speciella, med mönsterstickning och allt möjligt. Jag vill ha en rak, vanlig tröja!! HELP ni som stickar...!
 
Jag vill sticka en tröja, en enkel, rak ulltröja i ganska tunt garn, typ 3,1/2 - 4 i stickor (?), med rund hals. Inga krusiduller, ingenting. Jag köpte såna, underbara, tröjor när jag bodde i England men de är alla utslitna nu och borta. Tröjorna ska vara ganska lösa i modellen, min man och jag delade på de vi hade, och inte tunga eller jättegrova. Men ull. VAR hittar jag ett mönster??? Jag letar och letar men alla mönster är så speciella, med mönsterstickning och allt möjligt. Jag vill ha en rak, vanlig tröja!! HELP ni som stickar...!
Nåt sånt här:
 

Bifogade filer

  • 595_zoom_1434037917.jpg
    595_zoom_1434037917.jpg
    112,3 KB · Visningar: 44
Jag vill sticka en tröja, en enkel, rak ulltröja i ganska tunt garn, typ 3,1/2 - 4 i stickor (?), med rund hals. Inga krusiduller, ingenting. Jag köpte såna, underbara, tröjor när jag bodde i England men de är alla utslitna nu och borta. Tröjorna ska vara ganska lösa i modellen, min man och jag delade på de vi hade, och inte tunga eller jättegrova. Men ull. VAR hittar jag ett mönster??? Jag letar och letar men alla mönster är så speciella, med mönsterstickning och allt möjligt. Jag vill ha en rak, vanlig tröja!! HELP ni som stickar...!

Jag tycker om dom här. Brukar strunta i att göra aviga maskor på ärmarna.
https://www.ravelry.com/patterns/library/flax
https://www.ravelry.com/patterns/library/flax-light
 

Liknande trådar

Tjatter Jag vill sticka en tröja, av tunt ullgarn (inget tjockt "chunky"), enkel och spikrak, inget mönster, inga konstigheter. Lös passform...
Svar
15
· Visningar
595
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp