A
aqua
Skulle ni sola solarium när ni är gravida? finns det nån fakta om skador mm på foster? Ska kanse säga att jag varesig solar el är gravid men såg en gravid tjej som solade solarium och började fundera...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mustasukka skrev:Vet inte om det kanske kan bli för ljust för bebisen som inte är van vid det.
Men jag undviker att sola när jag är gravid. Vill inte få fler pigmentfläckar än jag redan har. Vilket man får lättare när man är gravid.
ainasoja skrev:Har man fått mycket bristningar på magen så bränner man den väldigt lätt även om man smörjer in sig!
Det sägs att de kan skilja på ljus och mörker i magen. Dvs "se" om det är ljus riktat mot magen.Mabuse skrev:För ljust? Man är väl inte genomskinlig heller? På sin höjd kan jag tänka mig att det kan bli en röd skymning i magen, om man riktar en lampa mot den, men hur det skulle skada barnet övergår mitt förstånd.
ulda skrev:Aha, hade inga såna själv!![]()
oz_joj skrev:Det sägs att de kan skilja på ljus och mörker i magen. Dvs "se" om det är ljus riktat mot magen.
ulda skrev:Alltså, tänk efter, ja pigmentfläckar kan man få... BIG DEAL???? Jag får alltid pigmentfläckar (stora fräknar) när jag solar, det gör mig ingenting mer än att jag ser ännu mer solbränd ut. Jag solade som attans i sommar (i Italien bl a) när jag var gravid och det resulterade inte i några pigmentfläckar (annat än normala) utan enbart i en bländande vacker solbränna.