solarium till häst?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare provider
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 189
P

provider

var & tittade på ett stall till min ponny idag, & där hade de ett solarium till hästarna (?) var är det bra for? anar att det ska användas efter ridning till trotta & svettiga hästar. tacksam for svar.

Vet du om det fanns hästar med eksem i det stallet? Jag vet iaf att om man som människa har eksem så kan det hjälpa med att sola mycket, både vanligt och solarium. Vet dock ej hur det är med häsar, men det kanske är samma?

Solariumet är bra om man vill värma upp hästen snabbare innan man tränar.. har man mycket att göra kan man låta hästen stå där medans man mockar ur och slippa 5-10 minuters framskrittning och skritta bara 2 minuter..
solariumet är även bra när man har svettiga hästar.. men inte ör att torka in svetten utan för att man ska kunna duscha hästen även på vintern och sedan få den torr i solariet..
solariet är även uppmjukande för muslerna och förhindrar att hästen blir kall i ryggen för snabbt efter ridning..

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: hamilton1
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 293
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.