Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst får på sommaren eksem på mulen, jag har ännu inte hittat något bra medel/salva för detta.
Han har väldigt ont av det.
Kan ni ge mig tips och råd på salvor, fodertillskott mm?
Tacksam för svar .
Min lilltjej bränner sig jättelätt då solen kommer fram på sommaren. Har använt helosan sol och en solskyddslotion med spf 20. I somras skaffade jag oxå en after-sun-spray som jag sprayade på på kvällen efter varma dagar. Svalkande och skönt.
Det finns ett nytt solskyddmedel på hälsokosten. Speciellt gjort för tunnhåriga människor Scalp någonting... Det skulle jag ha provat för häst. Det är tunnt, går in fort, är vattenbeständigt och ska enl tillverkaren bara behövas att smörjas en gång per dag. Man ska kunna träna i det och det ändå sitter kvar.
Tycker att alla dessa tjocka krämer som skyddar mot solen stryker hästen av lika fort den kommer ut i hagen mot ett träd/gräs/hagkompis...
Jag ska köpa det till mitt ansikte till sommaren hade jag tänkt mig Min häst är ju mörk...
Köp en flughuva med en flärp som går ner och täcker nosrygg och mule. De funkar bra. (det enda som funkat på ett äldre väldigt känsligt halvblodssto här. Inga av alla salvor eller medel har hjälpt.)