mysboll

Trådstartare
Jag lyckades bränna mig i solen på ryggen, axlarna och armarna för snart tre veckor sedan. Ganska så rejält dessutom med tillhörande blåsor och fjällande..

Men nu tror jag att jag har fått soleksem dessutom och det var då något av det värsta jag har varit med om! 😫 Kan inte sova för det kliar och gör SVINONT!

Jag smörjer med hydrokortison och lever på alvedon men finns det något mer man kan göra eller är det bara att suck it up? 😭

Håller med om Aloe Vera, finns även kylbalsam. Lider med dig, fick själv soleksem första gången för några år sedan :( Nu tar jag kosttillskott med betakaroten (kapslar) ca 1 månad på våren i förebyggande syfte, och för mig fungerar det. Gjorde det även inför en utlandssemester i vintras och jag slapp soleksem helt (använder solskyddskrämer också).

Aloe vera blir mest kladdigt. :(

Jag har knaprat Maxosol hela året men det hjälpte inte ett dugg 🙄

Såå sjukt trött på att inte kunna sova! Kollade på klockan inatt och jag hade legat och kliat mig i två timmar.. 🤪

Aloe vera blir mest kladdigt. :(

Jag har knaprat Maxosol hela året men det hjälpte inte ett dugg 🙄

Såå sjukt trött på att inte kunna sova! Kollade på klockan inatt och jag hade legat och kliat mig i två timmar.. 🤪
Upplever också Aloe-Veraprodukter som rätt kladdiga, likaså med div after-sunkrämer. I en attack av kli-panik en natt för någon sommar sedan tog jag kylspray (för muskelskador), lindrade men vet inte om det är att rekommendera. Kanske finns mildare varianter?
Åt också Maxosol först, hjälpte föga, så nu är det Solbrun+ som gäller. I dem är det 50 mg betakaroten mot 15 mg i Maxosol.

Jag lyckades bränna mig i solen på ryggen, axlarna och armarna för snart tre veckor sedan. Ganska så rejält dessutom med tillhörande blåsor och fjällande..

Men nu tror jag att jag har fått soleksem dessutom och det var då något av det värsta jag har varit med om! 😫 Kan inte sova för det kliar och gör SVINONT!

Jag smörjer med hydrokortison och lever på alvedon men finns det något mer man kan göra eller är det bara att suck it up? 😭
Jag har fått Atarax och Tavegyl mot klåda en gång! Kolla med vc!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag gör en chansning och ser om buke ännu en gång har svar på min fråga och mitt problem. I år har jag helt plötsligt reagerat på solen... 2
Svar
28
· Visningar
3 463
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 470
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • WE-tråden