Soligt inlägg

TantEster

Trådstartare
Ville bara berätta en rolig sak. Och det är att jag, varulvsarmen och den kraschade ryggen kan rida igen. Och inte bara rida, jag har skaffat en HOPPHÄST för Folksampengarna och nu HOPPTRÄNAR jag. Det gör visserligen förbaskat ont till och från och ibland får de lyfta ner mig ur sadeln, ibland kan jag inte rida lätt och till och från sover jag fortfarande på Panocod, men det går! Jag har tom TÄVLAT! 1 m, skithögt tycker jag... Första gångerna jag hoppade så "högt" igen gömde jag mig bakom manen och darrade och nästan grät, men över skulle jag. Skam den som ger sig har blivit mitt motto.

Nu rider jag med handledsskydd, korsett och värmebrallor. Varmt och svettigt blir det, men jag kan!!! Jag är så stolt över att ha lyckats ta mig tillbaka till livet igen, kram på er alla som kämpar mot en värkande kropp och kram till er som är värre skadade än jag.

Och kram till mina hästar som lånar mig sina ben när mina egna inte orkar.
 
Sv: Soligt inlägg

Låter så underbart! Grattis till en stor portion "j**lar ananna"! JAg har också bitit ihop över smärtan, och rider mer än någonsin förr och känner att det är _bra_ för mig! När jag hoppar av kan jag knappt stå, håller mig i sadeln någon minut och rör mig extremt sakta första stegen. Men jag får mindre och mindre ont, rör mig bättre snabbare och framför allt: Jag älskar livet igen!

Kul att läsa din solskens historia, den inspirerar till fler utmaningar:)
 
Sv: Soligt inlägg

Härligt att höra folk som kämpar!! Jag har själv nyligen höftledsopererats och varit bedrövad över det och orolig för ridningen. När jag läser många av inläggen här förstår jag att det finns många som har betydligt svårare saker att tampas med som ändå kämpar och får ut mycket glädje utav det. Ni sporrar mej verkligen! Jag beundrar denna kämpglöd!! :D :D :) :bow:
 
Sv: Soligt inlägg

du ser,det funkar
ont har man ju ändå så då kan man lika gärna ha kulmedan man har ont
därav att jag förespråkar ridning o hämningslös sex;)

Se nu bara till att inte åka av,ha säkerhetsväst,se til att ha en rem runt halsen på den som du kan hålla i.

Rindingen brukar vara ok,avåkningarna kan ställa till besvär

Thina
 
Sv: Soligt inlägg

Vad underbart det låter! Att kämpa sig tillbaka så där, och verkligen lyckas med det man älskar att göra.

För min del känner jag också vilken nytta ridningen är, och för min dotters del så ser jag förändringar för varje gång.

Måste bara säja: Hästar är bäst :bump: :banana: :rofl: :love: :D :p :bow: :banana: :bump:
 
Sv: Soligt inlägg

GRATTIS!! :banana: :banana:

vad kul att du har kommit igen :) lycka till i framtiden :bow:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp