Som ett tandläkarbesök ska vara

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara liten update på vad som hände efter min urspårade tråd...

Ringde ner till tandläkaren på måndagen för att berätta om min upplevelse av besöket. Var så mjuk och konstruktiv i min framtoning som jag kunde, och la tonvikten på att jag tyckte hygienisten var för tyst/inte tillräckligt kommunikativ. Receptionistens reaktion var väl inte riktigt vad jag hade räknat med...Hade förväntat mig att hon skulle vara trevlig och neutral, möjligen milt förstående. Well...Det hade varit intressant att se hennes ansiktsuttryck där och då, fast ändå inte...Det lät som att hon höll på att gå upp i limningen fullkomligen, men försökte hålla tillbaka. :eek:
Hon menade att det under inga som helsta omständigheter var ett okej bemötande, och att det verkligen inte fick gå till sådär. Och då var jag ändå saklig/konstruktiv, men väldigt mild i min framtoning. Bra att jag fick gehör ändå, tänkte jag.

Sen idag skulle jag ju tillbaka för att ta bort tandsten. Tandhygienisten de hade grävt fram idag var av modell "charmigaste tänkbara 25-ish årig kille". :D Han var inte bara charmig vid första anblick, utan visade sig också exakt vara så som jag vill att en tandhygienist ska vara. Saklig och informativ, men utan att bli för pratig eller "överförklarande" och med ett ytterst mjukt handlag.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp