Sommarbete???

E

ezze

:bump: Vad tycker ni att man ska betala för sommarbete? Med daglig tillsyn.

Sv: Sommarbete???

Tja, det beror ju på hur "fint" betet är. Men jag hade inte betalat mer än 700kr månaden för bete, och jag tror att det är där dom flesta ligger.

dom rena sommarbetena jag haft min häst har jag betalat 500 och 600 kr/mån.

där jag betalade 500 jobbade jag själv och det var jag som kollade till hästarna.

där det kostade 600 va de jättemysigt med ängar och skog och en sjö att dricka ut och svalka sig. daglig tillsyn.

där boxplatsen + betet ingick betalade jag 1000 kr månaden.

den här sommaren kommer nog betet gå på 500. är inte säker på briset. kommer stå kvar där han står nu.

Vad hade ni betalt för stort bete, rinnande vatten, tillsyn och krafftfoder 2 ggr/dag då???

jag hade då betalat massor för allt men som tur har jag hittat ett beta som har allt det gratis "bara att släppa hästarna" klart man kollar vilka hästar som skall släppas men jaja över 2 kmh långt och har allt skog öppna ängar skogdun gar samt vatten på 3 sidor samt strand bete kyrkan i vår kommun låter oss hålla marken uppe mmm men det e klart inge kraft foder då de har toal semester men då kollar vi ägare hästarna själva annars gör vi upp att en annan ägare kollar sin häst samt alla andras på så vis slipper det dimpa ner 10 människor på en timme

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 485
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 351
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 517
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka