Sommareksem

Liten

Trådstartare
Vad är det egentligen? Vad "utlöser" det? På vilka sätt påverkar de hästen? Kan man ändå rida på långritter, tävling o.s.v., elr måste man ha på/med täcket hela tiden?

Berätta era erfarenheter!!

Har fattat att en del hästar får det under sommaren/våren, och då behöver allergitäcke på överdelen av benen, halsen och benen & runt magen..(hästen i detta fall har iaf det). men vill veta allt!

Sv: Sommareksem

Om du söker på eksem, kommer det upp allt som har med frågan att göra. Detta har diskuterats i många trådar tidigare.

Boj/moderator

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 963
Senast: Roheryn
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 197
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 711
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka