Sommarexem

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Cosmick
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 684
C

Cosmick

Min ponny har sommarexem och kliar av man och svans. (Längst ner på manen och längst upp på svansen) Detta året tänkte jag ge honom linfröolja och andvända nylanders hästkräm. Tror ni det är bra? Är det någon som andvänt det? Skriv också om ni har några andra bra tips! :)

Sv: Sommarexem

Ordentligt bad med antibakt- schampo(hexocil), klipp ner utsatta ställen, smörj med Nylanders,Horsol eller liknande. På med ett eksem täcke från Boett och smörj dagligen så ska du se att din häst klarar sig bra. Glöm inte tvätta täcket regelbundet och framförallt laga det så fort du ser att h*n kliat sönder det.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 315
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 669
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 025
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Vad kan man äta till frukost?
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka