Sommarföräldrar 2023

Håller med, och för att inte glömma de populära äldre namnen som Alice, Oskar, Nils, Elsa osv. Ser man dessutom på namnlistor de senaste åren så är det äldre namn som är vanligast.
De namnen du väljer är väl alltid poppis känns det som. Jag vet flera med de namnen i min ålder, i äldre åldrar och definitivt i yngre åldrar. De känns verkligen som klassiska namn.
 
Håller med, och för att inte glömma de populära äldre namnen som Alice, Oskar, Nils, Elsa osv. Ser man dessutom på namnlistor de senaste åren så är det äldre namn som är vanligast.
De är ju tidlösa, som Gustav och Lisa, jag känner människor i 80-2 som heter Nils i 4-5 olika generationer. Vi valde inte efter originalitet men dottern heter något som knappt någon hetat sen prinsessan Astrid trots vår kända svenska designer med samma namn, nu vet jag 4 i ungefär samma årskull som har det namnet ;) vi brukar säga att vi döpte henne efter stena färjan som hade sin jungfrutur samma år.
 
De namnen du väljer är väl alltid poppis känns det som. -klippt- De känns verkligen som klassiska namn.
De är ju tidlösa, som Gustav och Lisa, jag känner människor i 80-2 som heter Nils i 4-5 olika generationer.

Ja de räknade som tidlösa och klassiska, men min poäng är att det är äldre namn som finns i olika generationer. Precis som andra nämnda namn i tråden.

Två av mina barn har äldre namn, ett namn som börjar klättra på topplistan igen och ett som inte är med alls (sett till topp 100). Det varierar verkligen med namn :D
 
RUL igår. Allting såg fint ut, hurra! :)

Det är en pojke :heart Får erkänna att jag blev liiiite besviken först, hade hoppats lite på en flicka. Men samtidigt inte det minsta förvånad, för på min sambos sida finns det väldigt mycket pojkar. Besvikelsekänslan försvann dock fort och nu är jag bara så glad att bebisen frodas därinne. Blev lugnad av barnmorskan också, som sa att det var helt normalt att jag inte känt några rörelser än. Moderkakan ligger i framvägg och barnets huvud låg rakt på min blåsa 😅
 
RUL igår. Allting såg fint ut, hurra! :)

Det är en pojke :heart Får erkänna att jag blev liiiite besviken först, hade hoppats lite på en flicka. Men samtidigt inte det minsta förvånad, för på min sambos sida finns det väldigt mycket pojkar. Besvikelsekänslan försvann dock fort och nu är jag bara så glad att bebisen frodas därinne. Blev lugnad av barnmorskan också, som sa att det var helt normalt att jag inte känt några rörelser än. Moderkakan ligger i framvägg och barnets huvud låg rakt på min blåsa 😅
Vad fint att höra att det gick bra! Än har jag några veckor kvar till RUL och hoppas också på en flicka, men jag förstår ju såklart att det blir vad det blir. Som du säger, det viktigaste är ju att bebisen mår bra :heart Hoppas allt går bra fortsättningsvis för dig också.
 
RUL igår. Allting såg fint ut, hurra! :)

Det är en pojke :heart Får erkänna att jag blev liiiite besviken först, hade hoppats lite på en flicka. Men samtidigt inte det minsta förvånad, för på min sambos sida finns det väldigt mycket pojkar. Besvikelsekänslan försvann dock fort och nu är jag bara så glad att bebisen frodas därinne. Blev lugnad av barnmorskan också, som sa att det var helt normalt att jag inte känt några rörelser än. Moderkakan ligger i framvägg och barnets huvud låg rakt på min blåsa 😅
Grattis till fina besked på RUL! ❤️

Många av oss som har moderkakan i framvägg och väntar som pojkar minsann.


KL
Jag har känt sparkar och bluffar och rörelser ett bra tag nu ju men igår så kände jag för första gången en spark eller boxning upp i mellangärdet. Höll på att ge sambon en hjärtattack mtp hur jag reagerade 🙈😂
 
Vart tar veckorna vägen? Gick in i vecka 29 idag (28+0) och det känns som typ igår vi var på RUL.

Jag kan inte boa klart för vi hittar inte skruvarna till spjälsängen. Jag vill få ihop den så jag kan bädda och ha mig plus jag vill se kattens reaktion på den. Babysittern är redan hans enligt honom. ❤️
 
Vart tar veckorna vägen? Gick in i vecka 29 idag (28+0) och det känns som typ igår vi var på RUL.

Jag kan inte boa klart för vi hittar inte skruvarna till spjälsängen. Jag vill få ihop den så jag kan bädda och ha mig plus jag vill se kattens reaktion på den. Babysittern är redan hans enligt honom. ❤️
Tiden går så snabbt! Jag är i v. 17+3 nu, tycker det känns som att jag nyss blev gravid, haha! Jag har RUL nästa vecka, ser verkligen fram emot det.

Vad har du för BF?

Håller tummarna för att skruvarna till spjälsängen dyker upp!
 
Tiden går så snabbt! Jag är i v. 17+3 nu, tycker det känns som att jag nyss blev gravid, haha! Jag har RUL nästa vecka, ser verkligen fram emot det.

Vad har du för BF?

Håller tummarna för att skruvarna till spjälsängen dyker upp!
Men ååh vad tidigt RUL kul! Jag håller alla tummar jag hittar för att allt ser bra ut för er då. 🤞

Jag är beräknad till 4/6 efter att ha blivit flyttad efter moderkaksprovet.

Världens bästa pappa (alltså min pappa inte sambon, som iofs är en löjligt bra pappa) och jag ska besöka alla butiker som kan tänkas ha såna skruvar idag. 😁 Jag vill få klart allt nu ju... Vilket påminner mig om att jag behöver köpa hobbyfärg så vi kan skriva Sixtens namn och födelsedatum på spjälsängen bredvid storasysters 😍
 
Men ååh vad tidigt RUL kul! Jag håller alla tummar jag hittar för att allt ser bra ut för er då. 🤞

Jag är beräknad till 4/6 efter att ha blivit flyttad efter moderkaksprovet.

Världens bästa pappa (alltså min pappa inte sambon, som iofs är en löjligt bra pappa) och jag ska besöka alla butiker som kan tänkas ha såna skruvar idag. 😁 Jag vill få klart allt nu ju... Vilket påminner mig om att jag behöver köpa hobbyfärg så vi kan skriva Sixtens namn och födelsedatum på spjälsängen bredvid storasysters 😍
Nu har jag varit och gjort RUL! Allt såg fint ut och utifrån vad BM kunde se så ser det ut att bli en flicka :love: Precis som jag önskat! Sedan är det ju aldrig 100% säkert såklart, så vi får se när det väl är dags. Fick BF också, det blir den 16/8.

Åh, en junibebis, härligt!
 
Kan vi inte göra en lista med BF här också, så som de gjort i många andra trådar? Känns kul att hålla lite koll :heart

Juni
-

Juli
-

Augusti
16 - annersia 32 år, första barnet
 
Kan vi inte göra en lista med BF här också, så som de gjort i många andra trådar? Känns kul att hålla lite koll :heart

Juni
4 - bumpo 37år, första barnet. En liten kille.

Juli
-

Augusti
16 - annersia 32 år, första barnet
 
Nu har jag varit och gjort RUL! Allt såg fint ut och utifrån vad BM kunde se så ser det ut att bli en flicka :love: Precis som jag önskat! Sedan är det ju aldrig 100% säkert såklart, så vi får se när det väl är dags. Fick BF också, det blir den 16/8.

Åh, en junibebis, härligt!
Jag är faktiskt lite avis, jag vill se Bebis igen ju. 😍 Men vad härligt med bra besked på RUL och kul med en liten flicka. Har ni börjat spåna på namn ännu?

Ja, det känns faktiskt väldigt skönt att det bara är ca 10 veckor kvar nu. Hade jag inte blivit flyttad efter moderkaksprov och UL så hade jag varit i vårtråden för hade första troliga BF 30/5.
 
Jag hade tid hos min barnmorska i... Tisdags? Tror jag det var, och för första gången någonsin så har jag fått höra att jag är exemplarisk 😂 perfekta värden på järn, blodsocker, blodtryck och puls. Vikten är i också väldigt bra (jag var överviktig när jag blev gravid så ligger på ungefär samma vikt som vid inskrivningen) och sf-måttet kommer närmare normalkurvan utan att ha legat utanför normalspannet.

Jag har en väldigt enkel graviditet utan några större problem med foglossning eller illamående eller så. De få sammandragningar jag har är heller i te farliga då de inte trycker neråt utan mer bara klämmer åt.

Efter allt strul och allt kämpande så känns det så oerhört skönt att det bara flyter på. Trots att jag knappt tog mig upp från golvet häromdagen när jag städade badrummet. 😒😂
 
Vad skönt att RUL gick bra och allt såg bra ut! 😁
Bra idé med listan, den kör vi på @annersia

Tiden går så fort, magen växer så det knakar. Fattar inte vart tiden tar vägen?! Gick in i vecka 25 idag, var jag inte nyss i vecka 10? 😂Tiden får gärna gå fort för jag vill ju gärna träffa han. Men vill ju samtidigt njuta av studen som är nu.

Jag ska till barnmorskan nästa vecka, tror hon nämnde att vi skulle mäta magen. Hoppas verkligen få höra hans hjärtljud vid besöket. Kul att få höra att man är exemplarisk och att allt såg bra ut @bumpo 😁

Har ni börjat med era listor på saker till bebis eller väntar ni, eller så kanske ni inte börjat än? 😊🌞
 
@Sivan.zoot vi har fått höra hjärtljud de senaste tre besöken, två vanliga besök och ett för att jag tydligen inte kunda slippa ifrån svamp hela livet. Så om de mäter magen så lär ni få höra hjärtljud. Jag rekommenderar att spela in på telefonen för det är ju sjuuuuukt häftigt. Jag May or May not ha lyssnat på det klippet 200ggr sen i tisdags 😁

Jag har alla listor tror jag och börjar få en massa avbokat med. Idag köpte min pappa ytterligare en uppsättning skruvar så nu ska vi väl äntligen få ordning på spjälsängen så jag kan bädda den 😍

Fick frågan om förlossningsbrev i tisdags och vad skriver man i den? Jag vill ha en förlossning där ni hjälper mig att föda ett barn som mår bra och please ge mig all smärtlindring?
 
@Sivan.zoot vi har fått höra hjärtljud de senaste tre besöken, två vanliga besök och ett för att jag tydligen inte kunda slippa ifrån svamp hela livet. Så om de mäter magen så lär ni få höra hjärtljud. Jag rekommenderar att spela in på telefonen för det är ju sjuuuuukt häftigt. Jag May or May not ha lyssnat på det klippet 200ggr sen i tisdags 😁

Jag har alla listor tror jag och börjar få en massa avbokat med. Idag köpte min pappa ytterligare en uppsättning skruvar så nu ska vi väl äntligen få ordning på spjälsängen så jag kan bädda den 😍

Fick frågan om förlossningsbrev i tisdags och vad skriver man i den? Jag vill ha en förlossning där ni hjälper mig att föda ett barn som mår bra och please ge mig all smärtlindring?
jag är så glad för din skull ju. Ser fram emot bebisbilder sen ❤️❤️❤️❤️
 
@annersia Grattis! Vad skönt att allt såg bra ut på!

@bumpo Vad härligt att alla värden såg bra ut och att du mår så bra!

@Sivan.zoot Eller hur, tycker också magen växt massor sista två veckorna! Vi ska till barnmorska 12/4 nästa gång och då sa hon att vi ska lyssna på hjärtljuden, ser fram emot det :)

Nu känner jag bebis varje dag :heart Min sambo har också känt! Men funderar en del på det här med sammandragningar. Så fort jag går eller står upp så blir magen stenhård, men det släpper så fort jag sätter eller lägger mig ner. Är det normalt, tro? Har tänkt att jag kan fråga den 12:e, men kanske ringer innan om det är så här över helgen också. Funderar på om jag börjar få foglossning också. Har ont som i höfterna och ländryggen sen igår, men förhoppningsvis är det bara nåt tillfälligt.

Vi har köpt en jättesöt body till bebis. Det kändes så konstigt, att tänka att det är en liten person som ska ha på sig den där. Vi har fått massa kläder från min sambos bror också, så tror inte vi behöver köpa nåt mer i klädväg. Tror vi kommer avvakta till typ vecka 30 innan vi börjar kika på vagn och sånt :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
37 38 39
Svar
778
· Visningar
46 683
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 667
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp