Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Värst vad ni bakar och står i :d

När jag är klar med min hallrenovering, då jädrar ska här bakas!

Otroligt hur mycket ni hinner sitta framför datorn! Jag kanske hinner med 10 min var tredje dag eller något sådant...

Aneka: Det är en lapp som heter "Namn - Anmälan vid födelse" som du ska försöka få tag på. Jag skickade in de papprena först igår även fast vi haft de hemma i evigheter. Hoppas du får tag på någon som kan hjälpa dig snart.

Ja det var jätteenkelt och så blev det en så häftig mörkröd färg och jag och, vad det verkade som, alla andra uppskattade att det inte var jättesött :) Jag kommer definitivt göra den igen! Bullar bakade jag för en vecka sen så frysen är full :)

Frågan är väl snarare - hur hinner du göra allt annat?;) Datorn är jättebra när man ammar, t ex, eller när bebis vill sitta i famnen längre stunder.

Otroligt hur mycket ni hinner sitta framför datorn! Jag kanske hinner med 10 min var tredje dag eller något sådant...

Aneka: Det är en lapp som heter "Namn - Anmälan vid födelse" som du ska försöka få tag på. Jag skickade in de papprena först igår även fast vi haft de hemma i evigheter. Hoppas du får tag på någon som kan hjälpa dig snart.

Tack Tack va det jag behövde veta! :bow:

Ja datorn är perfekt när bebis vill ligga på bröstet/i famnen eller när man ammade! Då gjorde det inget att man blev sittandes länge :D

Nu har sambon äntligen lyckats komma fram till någon på skatteverket så nu ska blanketten vara påväg! :) Äntligen!

Känner igen mig där... Datorn har dessutom en grym dragningskraft.... Hade man inte suttit här så kanske man hade sluppit dammråttorna som går till attack ibland ;)

Vill bara visa!
Milton har fått en sängmobil! Har inte kännt något behov av att ha det tidigare men nu är han så himla med och ska titta in och prata med allt! Så nu va det dax! Den uppskattades!

version-db6800520cd3b76d43d914cb7efe5473

Sen en bonusbild på lilltiger :D
version-faa2cfd0d07e54fbc33fca318273fe99

Mysig outfit!

H blev helt fascinerad av sin skötbordsmobil omkring 7 veckors ålder, och det håller i sig till viss del fast numera gillar han allra mest att man sjunger och busar med honom när det ska bytas :laugh: Dock är babygymmet superintressant nu, eftersom han fokuserar 100% på att greppa saker och få koll på armarna. Råfokuserad och jätteduktig :D

(Någon sängmobil har vi inte eftersom han sover i vår säng, därav sidospåren..)

*kl*
Lilleplutt har ju äntligen börjat gilla att sova ute i vagnen, så har införskaffat en babymonitor för att slippa springa skytteltrafik ut för att se om han vaknat. Är skönt att få ett par timmars mental avkoppling och att göra whatever, varesig det gäller glo vid datorn eller städa!

KL

Liten uppdatering från oss. Jag sitter väldigt lite via datorn nu, men läser vad ni skriver via mobilen.
I måndags blev Julia 2 månader, och nu är det leenden och små prat hela tiden, när hon är vaken. I går var vi och gjorde pass. Killen hos polisen var rätt ung och undrade om hon kunde sitta själv. :D Jo, det är ju många 2 månaders som sitter själva i barnstol. Efter många försök så blev det en Ok bild till slut. Nu hoppas jag att det går snabbt med passet då vi ska iväg på onsdag.
Lite bilduppdatering på sötisen.

Vilka mysiga bilder ni alla sätter in. Lilltiger var ju jättesöt :)

Och din Charlotte ser ut som en liten docka :)
Var har du hittat mössan? Den ser ju lagom tjock ut. Fin var den med...
Sen undrar jag varför overallerna har så långa armar... De ser ju ut som söta pingviner i dom ...

*kl*

Måste berömma alla er som är så duktiga på att baka o stöka hemma :bow: själv har ja fullt upp med att få i mig själv någon mat på dagarna :o

Lyxen att sitta framför datorn vid amning har jag börjat anamma när jag är hos mina föräldrar på dagarna då dom har en bärbar. Vi har en stationär hemma men det blir för trångt med Malcom i famnen framför, funderar på att flytta den till soffan :angel: det är ju en IMac så den e ju inte så svår att flytta. Brukar dock roffa åt mig sambons iphone när han kommer hem så ja kan surfa när jag ammar på em/kvällen :D
Baksidan med att sitta mycket framför datorn är att jag lätt hamnar på tradera o hittar en massa bra o ha saker, ffa saker till Malcom, att buda på, kan bli lite dyrt i längden :angel:

Aneka - vilken underbar liten tiger :love: vart kommer dressen ifrån?
Carlotte1975 - håll reda på den sockertoppen hur go som helst ju :d

Malcom har hittat igen sin mobil ovanför skötbädden även tvätten som häger där är spännande, har skötbädden i tvättstugan på tvättmaskinen, han kan ligga o titta hur länge som helst. Nu ska en sängmobil o ett babygym inhandlas, inte så lätt att hitta nå som JAG tycker om o anser vara prisvärt (tycker att 500 spänn för en sängmobil o 6-700 för ett gym e dyrt). Så just nu e det tradera som gäller!!

Är så nöjd att Malcom tycker om att sova i vagnen, han sover ute minst 3-5 timmar om dagen.

Senast ändrad:

Vi har köpt mobil och babygym begagnat, på blocket t ex, har funkat jättebra. Tycker också de är alldeles för dyra att köpa nya. Tror vi betalde 80 kr för mobilen och 400 för babygymet (ville ha ett speciellt som inte är så vanligt), lite mer rimligt.

Jag köpte Fischer Price sängmobil på ullared. Kostade 299:- Den projicerar fiskar och grejer i taket som snurrar runt. Sen är där lite fiskar o så som hänger i den. Tittade på en annan liknande i babybutik som kostade typ 850 :-... sjukt!!!
Det står ändå att man bara ska ha de till 5 mån ålder...

Gym hittade jag ett på babyproffsen för 400 men jag är inte så nöjd med det. Speciellt intressant är det inte.... Funkar lika bra o lägga henne på en filt.

Här finns det inga så små Ralph Laurenmössor... :(
Om det är någon som tycker det är kul att shoppa och vill köpa en vit till mig sätter jag gärna in pengar för den+ frakt :)

Eller en bra nätbutik såklart :)

Men hur söt får man va! Stora tjejen, 2 månader redan :) Jag tycker att M är typ 2 månader men hon är 3,5 redan, tiden springer iväg!

Aneka, Milton är ju lika söt han! M har också tigerpyjamasen :)

Nu ska vi gå iväg på babymassage/mammagrupp, jag är helt död efter 3e natten på rad där hon vaknar varje till varannan timme... Hon verkar rätt hungrig de flesta gångerna så jag ska höra på bvc om man kan börjja ge henne nåt mer mättande på kvällarna typ 2ans ersättning eller lite gröt eller nåt. Hon är ju inte riktigt 4 månader än men det verkar behövas nåt mer.

Det gör min bebis också, vaknar varannan timme alltså. Har alltid gjort, och jag räknar med at det komer vara så tills jag slutar amma. Mitt tips för att försöka undvika varje timme är att mata bebis så mycket det bara går när h*n vaknar. Och sen se till att man sammanlagt sover sju timmar eller så, då gör det inte så mycket att man inte sover dem i ett sträck.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 288
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 152
Senast: Roheryn
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 610
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
1 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka