Sorgbearbetning.

När man precis ändå börjat känna sig lite mer hel och människa får man ett väldigt tråkigt besked ♥️💔 så blir nog några månader till med bearbetning och sorg.
Fan vad jag saknar honom och det var ju inte meningen att det skulle sluta såhär ♥️💔
Mitt allra första riktiga förhållande och så som jag älskade denna människa ♥️💔
Vet inte hur jag ska våga älska någon igen, när den första riktiga kärleken slutade såhär tragiskt 💔😭

Jag såg ju framemot ett liv med honom, men nu får jag hoppas han vakar över mig ovanifrån ♥️

Men och ta tag i och våga ge sig ut i dejtingvärlden får nog vänta tills sommaren minst om inte kanske flertalet år, detta kommer ta tid att bearbeta.


Jag som verkligen inte gillar livet som singel och vantrivs något så fruktansvärt.
Och saknar honom har jag gjort varje dag sen det som hände hände.
Och nu inte bara bearbeta vad som gjorde att det tog slut, nu även att han tyvärr inte är i livet längre 💔💔😭😭😭😭😭
Vila i frid, jag älskar dig fortfarande något så oerhört ♥️💔

"Tyst slocknar
Tyst slocknar en mänsklig hjärna
efter år av glädje och strid.
En blomma, en människa,
en stjärna har sin bestämda tid.
– Hjalmar Gullberg"

"Döden betyder ingenting
Döden betyder ingenting.
Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.
Jag är Jag, Du är Du.
Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.
Kalla mig vid mitt vanliga namn.
Tala till mig sådär som Du alltid gjort.
Ändra inte Ditt tonfall,
Håll sorgen borta från Din röst.

Sluta inte skratta åt våra gemensamma små skämt.
Skratta som vi alltid har gjort.
Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig.
Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma.
Uttala det som ingenting hänt,
sorglöst och utan spår av skuggor.

Låt livet gå vidare med samma innebörd som tidigare.
Det går vidare därför att det måste gå vidare.
Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott
i vår gemenskap.

Varför skulle du sluta tänka på mig
för att Du inte längre kan se mig.

Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära.
Alldeles runt hörnet.
Allt är väl.
– Henry Scott-Holland "
 

Knappt 2 månader sen det som hände, hände och nu finns han inte mer ♥️💔
Och sömn vad är det, mina tabletter jag fått tog slut i torsdags och jag tyckte ändå att jag nog skulle klara mig utan dem, så förnyade aldrig receptet.
Vad händer då, jo ett dödsbesked på fredagskväll/natt.
Så blir nog inte mycket sömn inatt inte 💔
 
Har iaf pratat med jourhavande präst och överväger och ringa igen. Behöver få prata, ventilera mig, har varit förskonad ifrån dödsfall i min närhet. Min morfar gick bort 2013, och en arbetskollega gick bort för kanske 5 år sen.
 
Har iaf pratat med jourhavande präst och överväger och ringa igen. Behöver få prata, ventilera mig, har varit förskonad ifrån dödsfall i min närhet. Min morfar gick bort 2013, och en arbetskollega gick bort för kanske 5 år sen.
Gör det, du behöver få prata om det här, om och om och om igen. Att prata hjälper, att få lätta sitt hjärta, prata om sin sorg över det som gått förlorat utan att någon dömer. Du sörjer någon du älskar, det som var och det som aldrig blev. Ingen har rätt att säga att du inte får sörja den han var för dig eller det ni hade. Det ni hade är ditt och ingen annans, oavsett vad som hänt. :heart
 
Pratat med hans mamma nu på förmiddagen i en timmes tid och smsar både med henne och hans moster nu. Så dem har ju funnits där sen de som hände först hände, speciellt hans moster. Så nu försöker vi finnas där för varandra i denna svåra tid ♥️💔😭
 
Jag beklagar verkligen. Förstår att du har det tufft. ❤️

Prata du med alla du behöver! Kanske ta kontakt med vården igen. Att förlora ngn är fruktansvärt och hemskt oavsett om man är van eller inte.
 
Usch, så fruktansvärt tungt. Skickar all styrka jag kan, fint att du och andra anhöriga kan finna stöd hos varandra i alla fall :heart
 
Allt känns så himla overkligt även om jag inte träffat honom på 2 månader.
Ska ringa jourhavande präst igen sen när dem öppnar för kvällen.
Pratade med en där inatt som var så inkännande och lyssnade.
Pratade även med en nätdoktor inatt och fick atarax utskrivet men slut på mitt närmaste apotek, så orkade inte åka och hämta ut idag, och bästa vännen har magsjuk hund så hon kunde inte åka och hämta åt mig. Men klarade jag mig inatt bör jag klara en natt till.

Hela det här är så sjukt, då det för lite mer än 2 månader sen var precis som vanligt, han hade precis kommit hit igen efter och haft sina barn i en vecka från nyårsafton.
Han kändes som vanligt, omtänksam, kärleksfull och glad.
Vilket gör det ännu mer sjukt att han dolde det så bra att han mådde dåligt, och kom att må ännu sämre, så pass långt ner i botten som man kan komma mående mässigt av de jag hört av hans mor.

Jag smsade ju till honom under dessa nästan 2 månader men han orkade inte svara, och vet inte ens om han orkade läsa.
Så nu väntar vi på obduktionsrapporten ang vad som han dog av.
😭😭😭😭😭♥️💔
 
Han blev bara 35 år, är det självförvållat blir vi inte så chockade iom att vi vet att han verkligen hade sådana tankar, och så dåligt som han mådde när han var förbi och lämnade nyckel och hämtade sina saker där när det tog slut mellan oss, han skakade som ett asplöv. Det gjorde så ont att se.
Men det kan likväl berott på att kroppen gav upp, eller något annat.
Finns inget mer jag önskar än att man kunde spola tillbaka tiden 💔
 
Så oändligt, oändligt ledsamt @ii-ssa !! :cry:💔
Det är verkligen inte rättvist någonstans! Så fruktansvärt tungt!
Är så ledsen för din skull att det blev såhär - ingen skulle behöva uppleva det du går igenom. Det var ju tungt nog redan som det var... Hoppas verkligen att du får allt stöd du behöver och att du hittar bra personer att prata med.
💜
 
20230311_192219.JPG

Tänt 2 ljus för honom nu ikväll. Dessa köpte jag från Majas Cottage när de hade ett sammarbete förut med suicidezero efter Aviciis självmord, så nu får de bli hans minnesljuslyktor. ♥️💔😭
 
Detta är ju inget man önskar någon och inget man tror att man någonsin kommer vara med om heller 💔😭♥️

Verkligen inte 💔
Ta emot den hjälp som finns, det är så viktigt och det kommer bli bättre och kännas lättare även om det inte känns så nu när allt bara är ett kaos av olika känslor.
 
Precis avslutat ett samtal med jourhavande präst iaf, känns rätt skönt och lixom kunna berätta exakt allt som hänt under dessa 2 månader helt anonymt. Och ha någon som lyssnar och frågar lite saker. Men som inte har någon aning om vem jag är och vem han var. Så har ju kunnat berättat mer detaljerat vad som varit händelseförloppet så att säga.
Men fan vad jag saknar honom, jag som trodde vi skulle bli gamla och grå ihop 💔
Och han familj var ju så glada att han hade hittat kärleken igen iom att att träffade mig.
Dem har hela tiden sagt att vi är så fina tillsammans och att dem tyckt att vi varit som gjorda för varandra 💔
Och han fick mig verkligen att känna mig älskad, varje morgon när han gick till jobbet innan mig så kom han alltid in och gav mig en puss. (Jag vaknade alltid till av hans alarm även om jag ev var ledig den dagen), bara en sådan detalj att alltid gjorde den lille gesten gör ju att man förstår att han verkligen älskade mig 💔♥️
Så jag har ju blivit en i hans familj, och att t.o.m hans mor som inte är så mkt för att prata känslor, har vågat öppna upp sig för mig 2 ggr, nu senast imorse och 1 gång för några veckor sen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 653
Senast: Eva S
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 163
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 042
  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp