Spännande och intressanta hus till salu, del 2

När jag pratade med mäklare om det där så sa han också att det absolut inte är säkert att det lönar sig att renovera, för "man vet inte vem man renoverar för" och att man i de flesta fall bara byter pengar med köparen, dvs om man renoverar för 200 000kr så går priset på bostaden upp 200 000kr. Undantaget är väl just om det är så nedgånget att det blir svårt att sälja öht och man själv på billigt sätt kan få det åtminstone till en bra grund för kommande köpare. Att måla om, renovera badrum/kök osv avrådde han starkt ifrån, för det var bara slöseri med pengar och resurser.
Lite beroende på var fastigheten finns, så tror jag inte att man kan räkna med att alltid ens få tillbaka det man har lagt ut...
 
Jag önskar att folk kunde låta bli att renovera före försäljning. Såg en gård till salu nyligen, där mäklaren skröt om hur huset var alldeles nyrenoverat. Vilket innebar gräsliga fyrkantiga plastfönster, klickgolv och annat otyg i ett hus ifrån 1800-talet - vilket inte bara sänkte värdet på det för mig, utan även gjorde det helt ointressant. Det hade varit för svårt att återställa. Hade de istället sålt det i originalskick så hade det varit superintressant.
 
Jag önskar att folk kunde låta bli att renovera före försäljning. Såg en gård till salu nyligen, där mäklaren skröt om hur huset var alldeles nyrenoverat. Vilket innebar gräsliga fyrkantiga plastfönster, klickgolv och annat otyg i ett hus ifrån 1800-talet - vilket inte bara sänkte värdet på det för mig, utan även gjorde det helt ointressant. Det hade varit för svårt att återställa. Hade de istället sålt det i originalskick så hade det varit superintressant.
Kunde inte hålla med mer än vad jag gör!
 
Men alltså... Renoverat i år. De har säkert renoverat för att sälja. Och då har de valt samma jäkla golv ÖVERALLT men lagt det åt olika håll i olika rum?! Och samma färg på köksbänkarna osv... Ja jösses :p
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-2rum-harnosands-kommun-gadeavagen-16-20221219
För mig är vitt inte ett problem. Jag skulle ändå målat om med färger som passar mig dvs de passar oftast ingen annan :o
Golvet tycker jag inte är så farligt. Det är i alla fall samma golv överallt.
Mitt hus har olika golv i alla rum på nedervåningen. Det är skitfult om något men jag byter inte golv som är hela och fungerar.
Tycker hela renoveringshetsen är vansinnig :(

I det här fallet hade de antagligen inte behövt renovera alls. Köparen kommer säkert göra om det.
 
Men alltså... Renoverat i år. De har säkert renoverat för att sälja. Och då har de valt samma jäkla golv ÖVERALLT men lagt det åt olika håll i olika rum?! Och samma färg på köksbänkarna osv... Ja jösses :p
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-2rum-harnosands-kommun-gadeavagen-16-20221219
Jag tycker golven måste ligga åt samma håll. Dock tycker jag det är ett stort plus med samma golv överallt. Gillar inte när det är olika golv överallt så det inte finns nån röd tråd öht.
 
Sönderrenoverat, ja... men det har massor av potential och är urgulligt.
Googlade lite på Ronneby nu och hittade om deras parker, såg helt fantastiskt ut och jag känner att jag vill dit på semester med morsan (som älskar doftande blommor mer än allt annat). Däremot verkar Ronneby bara ha en enda hundrastgård som var löjligt liten :cautious: Tvivlar på att hundarna hade uppskattat en semester där speciellt mycket om de inte fått springa ordentligt alls under tiden man är där.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp