Spännande och intressanta hus till salu, del 2

Jag vet INGENTING om Åsele, så jag har inga fördomar... :D Ja, man antar ju att det finns en anledning till att ett såpass stort och fint hus med bra värmesystem knappast kostar någonting... Location, location, location.... :D
Åsele har som allt för många samhällen i glesbygd förlorat allt mer av sin service och arbetstillfällen = utflyttning. En sorglig utveckling och det ligger väldigt avsides till allt dessutom, så det är svårt att pendla till andra orter om man inte skulle veckopendla. :(
 
Jag tycker det blir lite Konstigt", och sannolikt olönsamt att göra stora renoveringar en lägenhet eller ett hus i den tron att man får så mycket mer betalt/har lättare att sälja.
Exemplet ovan ser ju ut som en institution som bara bländar med allt vitt.

Men hur som helst, som köpare så vill man ju oftast få upp egna tapeter, välja färg på köksluckorna, och då kanske de nya köksluckorna åker ut.

Även ur ett miljöperspektiv är det slöseri med att renovera för att sälja.

Väldigt sunkigt, med trasiga plastmattor, och gulrökta väggar kanske kan vara lite svårsålt och kattpiss kanske bör saneras bort, men en lägenhet med normalt slitage, brukar knappast löna sig att renovera för att sälja.
 
Jag tycker det blir lite Konstigt", och sannolikt olönsamt att göra stora renoveringar en lägenhet eller ett hus i den tron att man får så mycket mer betalt/har lättare att sälja.
Exemplet ovan ser ju ut som en institution som bara bländar med allt vitt.

Men hur som helst, som köpare så vill man ju oftast få upp egna tapeter, välja färg på köksluckorna, och då kanske de nya köksluckorna åker ut.

Även ur ett miljöperspektiv är det slöseri med att renovera för att sälja.

Väldigt sunkigt, med trasiga plastmattor, och gulrökta väggar kanske kan vara lite svårsålt och kattpiss kanske bör saneras bort, men en lägenhet med normalt slitage, brukar knappast löna sig att renovera för att sälja.
När jag pratade med mäklare om det där så sa han också att det absolut inte är säkert att det lönar sig att renovera, för "man vet inte vem man renoverar för" och att man i de flesta fall bara byter pengar med köparen, dvs om man renoverar för 200 000kr så går priset på bostaden upp 200 000kr. Undantaget är väl just om det är så nedgånget att det blir svårt att sälja öht och man själv på billigt sätt kan få det åtminstone till en bra grund för kommande köpare. Att måla om, renovera badrum/kök osv avrådde han starkt ifrån, för det var bara slöseri med pengar och resurser.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp