spån pris?

De jag köper kostar 55:-/bal inkl moms om jag köper minst 36 st. De väger runt 30 kg.
På ett annat ställe så kostar en bal vill jag minnas 45:- men då är de 1/3 mindre.
 
Men hur mkt är det i en sån bal?
jag köper från sågverket. 8 kubik för 100 kr. och det är ingen dammig kutterspån utan redig härlig spån!!!
 
behandlat??? då tror jag mer på att kutterspånet är behandlat!!
det som dammar mest är utan tvivel kutterspån!!!
och vanlikgt sågspån är bara behandlat med det som modernatur har givit det!!
 
Jag har ingen aning, därför frågade jag!

Men då kanske man ska gå till en såg o fixa spån i framtiden... :D
 
vanligt sågspån från när man sågar ut plankorna och brädorna på sågverket. kutterspån kommer från när man hyvlar ut jämnare kanterna på plankorna och brädorna. ( i a f min tolkning :))

sen dammar ju kuterspån värre än hö och så har jag ett sågverk bara 2 km bort så för min del är det ingen snack om saken!! sågspån rules
049.gif
hihi
 
Jag bor utanför Stockholm och här kostar spån i enstaka balar mellan 54 och 75 kr. Jag vet faktiskt inte hur mycket det är i dem, men det är sådana hårdpressade som de säljer på Granngården...
 
köpa spån på bal anser jag är helt ondöigt,här betalar man ca 120kr tror jag att det var för att hämta 10säckar på sågverket och då kan man ju propa ;P
 
Håller helt med dig, men tyvärr är det nog så att alla inte vet att man kan köpa direkt från sågverk, eller kanske ännu vanligare, att man inte bor granne med ett sågverk direkt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 671
Senast: Lhas
·
Hästvård Mitt fullblod har rivit upp ett stort sår på sidan av bålen, men inte så stort att det behöver sys. Allt man kan läsa om modern sårvård...
Svar
17
· Visningar
934
Senast: inaa
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 435
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 489
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp