Sparkskada

Jag hade också varit starkt oroad över feber trots att det enda synbara är ett skrapsår. Låter helt klart som att något annat blivit skadat och orsakat feber.

Jo precis, va ute nu och hon ser likadan ut i benet som igår.. tycker svullnaden borde vara borta efter ett dygn om det är något som "vandrat neråt i benet".. tack snälla för alla dina kloka ord!!
 
Hur ar det gått?[/QUOTE

Det gick bra :-) visade inget på varken röntgen el UL, va så himla nervös innan men vet sa att de va bra att jag var inne och kollade då det kan vara väldigt lurigt med sen/skelettskador... så de känns skönt att kunna sätta igång henne och att veta att det är ok i benet.. kan säga att hon var väldigt glad att få komma ut i större hage med gräs :)
 

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 952
Senast: tuaphua
·
Hästvård Måste rådfråga, veterinär är kontaktad men har själv ingen aning i nuläget. Jag ligger själv i influensa och har inte varit i stallet...
Svar
17
· Visningar
2 647
Senast: WSLPZF
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
1 975
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp