Spattröntga?

Sv: Spattröntga?

Om man misstänker spatt räcker det att röntga enbart glidlederna i hasen eftersom det är där spatt sitter. Blir 2-4 bilder per ben.
lycka till
mvh
Evale

hur menar du nu? skulle en eventuell spatt kunna ses på röntgen innan det har utvecklats?

mvh
/Evale

De där var var ju lite väl onödigt och spydigt sagt..Hur många totalröntgar sina ston inför att dom vill ta ett föl??

Spatt kan komma när stoet är 20 och och haft 10 föl;) så du menar att man skall kolla stoet innan man vill ta föl på alla möjliga sjukdomar som stoet kan ha??
Då skulle ingen ha råd att ta föl :crazy:

Många röntgar faktiskt sina ston innan dom sätts i avel bla för att OCD är ärftligt och det vill man inte avla vidare på.

Nu är hjon röntgad u.a (friröntgad) från spatt!!:):bump:

Till dig som tyckte jag borde gjort det innan, så har det aldrig funnits ngn
misstanke från min sida.

Men nu är det gjort iaf!!

misstanke från min sida.

Misstanke om vad?

Jag svarade på Nielas inlägg där hon frågar hur många som totalröntgar sina ston innan man tar föl.

Nu är hjon röntgad u.a (friröntgad) från spatt!!:):bump:

misstanke från min sida.

Men nu är det gjort iaf!!

Spatt kan mycket väl uppstå senare! Så bara för att det inte finns nu betyder inte att hon aldrig kan få det.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
360
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 622
Senast: jemeni
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst... 2
Svar
31
· Visningar
1 735
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka