Specialbeställa en sadel...

mahlmt

Trådstartare
...hos Hööks var inte så lätt som jag hade hoppats på. Någon här som har beställt tex en griffin xx-vid?
Hur lyckades ni? Jag har både ringt o e-postat och kommit så långt att de vill ha 20% i handpenning i förväg som inte lämnas tillbaka. Men sen får jag inga besked om var jag ska betala in och hur mycket. Kommer snart att strunta i köpet och klaga med väldigt fula ord :devil: om hur de behandlar mig, en bra kund.
// Linda

Sv: Specialbeställa en sadel...

Eftersom Hööks är generalagenter (heter det så?) alltså enda återförsäljare av Griffin så ska man väl kunna KRÄVA att de tar hem en sadel utan att knussla!!

När jag skrev ett mail till dem och frågade om de inte skulle börja sälja sadlar i xx-vid då det finns en stor efterfrågan så sa de att de kunde beställa hem om man ville utan problem!

Jäkligt dåligt av Hööks att behandla dig som de gör nu!!!

Man börjar undra om de vill ha kunder överhuvudtaget.
Hand penning kan jag förstå, tänk om de beställer hem en sadel som inte kötparen sen hämtar ut, då har de ju lagt ut pengar på den.

Jag ledsnade HELT på hööks när det kom till sadlar (samma gäller Granngården). Granngården KRÄVER nämligen att man köper sadeln omd e ska ta hem en bomvidd de inte har i lager. Jaha, tänk omd en bomvidden inte passar då??

Hööks ville jag skulle ta en en Griffing Young Rider men med hög mankfrihet (den de har är låg, det finns två olika sorter) men då (det här var ett år sen) så var jag också tvungen att garanterat köpa den eftersom den inte finns i deras sortiment. Och jag kan ju inte garantera att köpa en sadel jag inte provat.

Handpenningen kan jag däremot förstå, även om det tar emot,m men de måste ju få täckning för sina kostnader med,

Handpenning?????

Jag beställde hem en Maxam COB GP XX-VID 17½" i september....efter 11 veckor kom den nya sadeln till samma pris som den vanliga Maxamen som dom har...

Felet var bara att det inte var en 17½ som jag fick utan en 16½!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men det var bara att ringa och tala om att storleken inte stämde och sen skickade jag tillbaka den och 10 dagar senare fick jag pengarna tillbaka...........

Allt gick smidigt och jättebra förutom att dom inte betalade tillbaka returfrakten på 85:- som dom lovat..............

Undrar om det beror på VAR man försöker få hem en. Jag var i butik jag, och då var jag som sagt TVUNGEN att köpa eländet. Och det kan jag ju inte lova utan att ha provat den.

Då var det som sagt inte tal om handpenning, utan att jag garanterat köpte den.

Jag skrev ett lite surt brev så nu blev det fart på dem.
Undrar bara vad de tycker om mitt krav att få 15 % rabatt som de hade innan 19 dec. Jag beställde faktiskt sadeln innan det datumet.
// Linda

Hökks usch dom är inte vidare på sinna beställningar :mad:

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare... 10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 620
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka