Specialidrott

jag har det och det krävs väll inget speciellt. på min skola då. men det ända jag behövde göra var att skriva en plan över allt jag skulle göra och låta min handledare skriva under. :Dmvh zandra
 
Tror man bör vara åtminstone någerlunda aktiv i klubben med träningen så att säga. Att man utövar sin sport ett antal
timmar, vet inte om man behöver tävla, men har hört att det har någonting med distriktet att göra? Så man kanske bör tävla på distriktsnivå??
 
det är nog olika från skola till skola och även beroende på vem som ska hålla i det och sätta betyg...
Jag har både egen häst (tävlar inte) och rider på ridskolan där jag tävlar klubbtävlingar på lektionshäst ca 6ggr/år både hopp och dressyr. Vi pratade med våran ridlärare och det var ok för henne. Vi är där varannan tisdagseftermiddag, har hållt en teorilektion och på tisdag ska vi lära oss longera ordentligt....
 
Okej.. Tack för alla svar! :bow:

Filippan: Du kan välja det som individuellt val på gymnasiet..
 
jag gick idrottsgren och där skulle det "elit" inriktat...tjohej...

De som hade ridning tävlade som högst LA...
Fotbollsspelarna höll till i typ div 6...

SÅ de skiljer nog mycket från skola till skola
 
Okej.. Hoppas på att d inte e så höga krav här då.. :p
 
Kan ju i of hända att det varierar en del mellan olika skolor (det gör det ju uppenbarligen). Du kan ju ta kontakt med skolan där du har intresse av att börja och kolla hur
det egentligen är, annars kanske du kan be din syo göra det
åt dig..
 
Mm men vår syo e inte till så mycket hjälp.. Rör till d mer än vad hon hjälper.. :(
 

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 665
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Det är mycket diskussion om att veterinärvårdspriserna är för höga och att det leder till för höga premier. Ja, att riskbolagen tar ut...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
3 478
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 738
Senast: co-SMAD4
·
Samhälle Hur mycket betyder gener egentligen. Egna genetiska barn, spermadonation, äggdonation, embryodonation eller adoption? Hur stor roll...
2
Svar
35
· Visningar
1 877
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp