Specialtecken!!

Rimfaxe

Trådstartare
Jag vet att det finns ett sätt att skriva upp och nervända frågetecken, tecknet för grader (°) och en massa andra konstiga specialtecken. Det finns en benämning för detta, typ ett system eller vad det kallas. Man använder sig av att trycka ner Alt-knappen och knappar sedan in en sifferkombination, i fallet med t ex grader (°) är det Alt + 0176.

Någon som vet vad jag menar, och kan hjälpa mig med vad detta sätt att skriva specialtecken kallas?

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet... 2
Svar
27
· Visningar
1 627
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 350
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 415
Senast: Otherside
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 831
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025