Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
ardenner har INTE bestämda bokstäver!! som alla föl måste börja på..
där emot brukar många raser ta pappans första bokstav till sina hingst/sto föl.
Jag brukar försöka att ge stoföl mammans första bokstav och hingst föl pappans första bokstav..ex
märta =E.Mackay U.Ärtan, kan ju bara bli märta!!!
men i år så har jag fått ett stoföl E:ragyogo U:Märta och detta kommer nog att heta ragata, trots att det blev ett sto..
Detta gäller även Frisern du döper dom till det du vill, hmm undrar om någon har ett bra förslag på ett friser namn till en bebbe(vet ännu inget kön, då den inte är född, kommer förhoppnings vis i natt )E.gigant U sybreckt van der dvarsakker (fisen till vardags)
PM:a mej ditt förslag
Tack på förhand Ella
I Frankrike så döper de väl travarna på det viset, efter årlig bokstav?
Vi gör så på våra. Men från början döpte vi efter slagdängor... Men tröttnade helt enkelt för några år sedan. Våra travare har fått namnet Happy samt ett eget namn ex. Happy Gossip medan våra ridhästar har sitt egna namn först och sedan T.H. efter. I år är vi på bokstav I och än sålänge har det blivit Isolde, Illbatting och I Can alla med T.H. på slutet.... Nu är det idétorka...
Jag vet att några i Holland gör det...
1999 var det S (ex Saleva), 2000 = T, 2001 = U (ex US Leva) 2002 = V (ex Vita Leva) (min märr Saleva och hennes syskon ).
Hundavel & Ras
Hej,
Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma).
Vi bor i Skåne...
Hundavel & Ras
Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...