Speciella stigbyglar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Farouk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 271
F

Farouk

Kollade på livesändningarna från Olympia i England tidigare idag, och såg en kille som hade väldigt speciella stigbyglar! :crazy:
Dom var helt i metall, men metallen FORTSATTE en bit upp mot stiglädren.

Vad var detta för specialare?
Någon som har någon aning, av min korta beskrivning? :confused:

Sv: Speciella stigbyglar?

Farouk skrev:
Kollade på livesändningarna från Olympia i England tidigare idag, och såg en kille som hade väldigt speciella stigbyglar! :crazy:
Dom var helt i metall, men metallen FORTSATTE en bit upp mot stiglädren.

Vad var detta för specialare?
Någon som har någon aning, av min korta beskrivning? :confused:

Jag vet vad du menar, men kan för mitt liv inte komma på vad de kallas :crazy: Men de har ett speciellt fäste för stiglädret, och det är den metallen som fortsatte upp du såg.

Om jag fattat dig rätt alltså..

Har också sett dom när jag tittade på hoppning för någon månad sedan... Har kollat lite på nätet men utan resultat. Såg ut som att de var öppna på utsidan med. Såg väldigt konstiga ut iaf!

gpg%20beugel%20ps%20002.jpg

dom kanske du menar? Dom är från BR, ska avlasta knän rygg osv, man kan ställa in dämpningen efter ryttaren vikt och ja det är massa bra finesser..

hehe, va annorlunda de såg ut!Men vad smart egentligen!:)

Nä de va inte dom jag menade faktiskt! :p
Ska kolla nu när jag vet vilken ryttare det var som hade dom :)

Men förresten, undra om det inte var sånna jag menade ändå...
Hur som helst, de jag menade som var annorlunda var det Jean-Claude van Geenberghe som hade.

Är det möjligen de där nya säkerhetsstigbyglarna du tänker på som är öppna på utsidan och som sitter fast i stövlen med en tryckknapp och själva bygel ser stor och konstig ut?

För då vet jag inte heller vad det heter...

Jo! Så såg de ut! Själva bygeln gick upp mot benet ganska mkt. (Svårt att förklara utan bild :crazy: :D )

markus fuchs hade såna på senaste världscupen

Ja det kanske han också hade, la dock bara märke till att van Geenberghe red med sånna. :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 415
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
833
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 887
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka