Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Väcker liv i denna tråd!
I framtiden vill vi ha ny katt, hemmet känns liksom inte riktigt komplett utan. Eftersom min sambo är pälsallergiker har han kollat in sphynxen och fastnat för den, utseendemässigt.
Jag skulle dock vilja ha lite mer kött på benen av er som har praktisk erfarenhet av rasen. Har haft devon rex innan och har fått för mig att de är ganska lika i sättet. Mina rexar var inte så "kattiga" i sättet utan ville vara med jämt och överallt och var ganska påträngande, något min sambo kanske inte räknat med
*Mina gamla rexar ville alltid vara nära. Sova i sängen, sitta på axeln ÖVERALLT (när man gick på toa t ex), ligga i knät, på datorn mm. Är sphynxen likadan?
*Är sphynxen väldigt lekfull? Lättlärd? (tänker typ trick-träning) Mina gamla missar älskade att apportera, hårsnoddar särskilt.
*Hur ofta behöver de badas? Behöver de smörjas in med någon creme? Övrig skötsel?
*Behöver de vara två? Tänker att man jobbar båda två dagtid och de kanske är väldigt sociala och sällskapliga av sig?
*Hur mkt aktivering behöver de? Bor i en hyfsat stor trea med två balkonger. De kommer inte ha möjlighet att gå ut så länge vi bor kvar här då vi bor på 2:a våningen. Dessutom inget säkert område att släppa ut katt i (mkt barn ute, vägar, mopeder som kör race på gårdar osv).
Berätta om era katter och erfarenheter!![]()