Spikmattor vad hände sen?

Ett tag pratade många om sina spikmattor men nu verkar ingen göra det. Samlar mattorna bara damm eller använder folk sina spikmattor fortfarande?

Gubben använder den ibland men den största poängen med den är att lägga den där vi inte vill hunden ska ligga. :) Hon får gärna ligga i ena soffan men inte i andra. När vi då inte är hemma funkar det bra med spikmattan där.

Jag har min över ryggstödet på arbetsstolen :p Inte världens bekvämaste stol, men när spikmattan hänger över den så blir det hur bra som helst. Så tja, den används flera timmar dagligen men kanske inte så som det är tänkt.

Använder min några kvällar i veckan, somnar oftast väldigt bra med den. Förr i världen somnade jag ofta så hårt och vaknade på den vid tretiden, då var det kanske inte jätteskönt längre, och jag försöker nu tänka på att ta bort den när jag känner att jag börjar slumra.

Har även en spikkudde som jag använder vid huvudvärk och migrän. Sällan botar den, men det är väldigt skönt (jämförelsevis...) att ligga på den just då. Och ibland botar den (tror att det ofta hänger på att ta fram den i tid och inte när migränen pågått ett par dagar).

Liknande trådar

Kropp & Själ Använder ni spikmatta? Vilket märke har ni? Upplever ni någon förbättring av något slag?
Svar
10
· Visningar
483
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft kalla händer och fötter, och har en släng av Raynauds syndrom, dvs blodcirkulationen stänger av i fingrar och tår...
Svar
6
· Visningar
294
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
275
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka