Bukefalos 28 år!

Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Jahapp. Nu tänker Trump bryta det internationella avtalet (192 länder) som reglerar internationell post. Vilket bl.a innebär att amerikanska frimärken inte längre blir giltiga internationellt. https://time.com/5680413/trump-universal-postal-union/ Alltså, Sverige, i samma situation slopade bara subsidierna för post från Kina. Utan att ta ett beslut som gör det omöjligt att skicka ett paket/brev från eller till resten av världen i USA.

Sätter man på sig foliehatten så, Amazon kommer drabbas extremt hårt, Trump och Jeff Bezos kommer inte överens...

Alltså, jag fattar inte. Varför i hela friden då?
Vad anser han sig vinna på det?
 
Vänta ... är detta på riktigt?
41581fe97fc04c1c9417fa8e6e4945ca3800ead4.jpg

:confused::banghead:

(Detta passar nog in i klimattråden också men Trump är ju lite ett kapitel för sig..!)

Han är sarkastisk. Greta svarade tillbaka med att använda hans citat som presentation på sitt twitterkonto. :rofl:
 
Alltså, jag fattar inte. Varför i hela friden då?
Vad anser han sig vinna på det?

Han tycker det är orättvist att Kina, bl.a får skicka post för billigt, vilket beror på att när fördraget skrevs så var vissa länder fattigare och fick därför billigare postgång. Som med Sverige-Kina post. Sverige tog bara bort den till Kina, Trump vill dra sig ur FN organisationen som reglerar all internationell postgång om USA inte får sätta sina egna avgifter på post från och till USA. Vilket alltså resulterar i att USA:s frimärken inte kan användas för att skicka post till eller ffa från USA internationellt.
 
Speaker Pelosi: "I'm announcing the House of Representatives is moving forward with an official impeachment inquiry." nbcnews.to/2lpF7D2

Heter det represanthuset på svenska också? Och så finns kongressen såklart... Amerikansk politik :crazy:

Yep, jag hittade bara inte ordet. Sverige hade två kammare tills vi avskaffade det 1971. Finns en hel del länder med tvåkammarsystemet. Ska vara ett extra skydd mot att en president/ledare/politiskt parti ska ha för mycket makt. Men vilket i USA har resulterat i att ofta ingenting händer om inte representanthuset, kongressen och presidenten är av samma parti. Obama hade enorma problem och kunde aldrig föra den politik han ville helt ut pga att republikanerna dominerade senaten.
 
Han tycker det är orättvist att Kina, bl.a får skicka post för billigt, vilket beror på att när fördraget skrevs så var vissa länder fattigare och fick därför billigare postgång. Som med Sverige-Kina post. Sverige tog bara bort den till Kina, Trump vill dra sig ur FN organisationen som reglerar all internationell postgång om USA inte får sätta sina egna avgifter på post från och till USA. Vilket alltså resulterar i att USA:s frimärken inte kan användas för att skicka post till eller ffa från USA internationellt.

Ja, det fattar jag, men vad anser han/usa sig vinna?
 
Jag älskar för övrigt hur den här tråden numera halvsover, och så vaknar till när det finns något nytt att säga om Trumps knäpphet. :heart
 
Jag vet egentligen inte om det var ”elakt”. Mer som att han helt tappade talföret och ändå måste säga nåt och för en gångs skull mäktade med att inte skriva något riktigt hatiskt. Istället blev det bara något helknäppt som sprunget ur en psykos.
Jag vet inte om jag läste det eller drömde att han även skrivit eller sagt något om de globala problemen med svenska tonåringar?
 
Han tycker det är orättvist att Kina, bl.a får skicka post för billigt, vilket beror på att när fördraget skrevs så var vissa länder fattigare och fick därför billigare postgång. Som med Sverige-Kina post. Sverige tog bara bort den till Kina, Trump vill dra sig ur FN organisationen som reglerar all internationell postgång om USA inte får sätta sina egna avgifter på post från och till USA. Vilket alltså resulterar i att USA:s frimärken inte kan användas för att skicka post till eller ffa från USA internationellt.
Vad menar du med att Sverige tog bort den bara till Kina?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 815
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 164
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 874
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp